728 x 90

اخبار اقتصادی,

صنعت فولاد در بخش خصوصی در آستانه تعطیلی قرار گرفت

-

صنعت فولاد ایران در آستانه تعطیلی
صنعت فولاد ایران در آستانه تعطیلی
یک کارگزار رژیم در بخش تولید کنندگان فولاد گفت: صنعت فولاد به‌خصوص در بخش خصوصی به‌علت مشکل در تأمین مواد در آستانه تعطیلی قرار گرفته است که علت اصلی آن صادرات شمش و مواد اولیه توسط شرکتهای فولاد دولتی به خارج از کشور است.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، احمد خوروش گفت:‌ صادرات بی‌رویه شمش و مواد اولیه فولادی توسط شرکتهای بزرگ دولتی موجب شده است که شرکتهای فولاد بخش خصوصی با کمبود مواد اولیه مواجه و در آستانه تعطیلی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: ارزان‌فروشی فولاد ایران در اروپا
ایران در بهمن‌ماه سال گذشته از سوی اتحادیه اروپا به «دامپینگ» در بازار فولاد متهم شد. اتحادیه اروپا ایران را متهم کرده بود که فولاد خود را به قیمت بسیار پایین در بازارهای این اتحادیه به فروش رسانده است.

با این وجود، فروردین‌ماه سال جاری کمیسیون اروپا تصمیم گرفت تا از اعمال تعرفه‌های موقتی بر واردات فولاد از ایران، برزیل، روسیه، صربستان و اوکراین خودداری کند.

خوروش، عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفته است که در شرایط کنونی، ظرفیت تولید فولاد بخش خصوصی به ۵۰درصد کاهش یافته است.

بازار جهانی فولاد در حدود ۱.۶میلیارد تن است که تولید فعلی ایران برابر یک درصد سهم جهانی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3986dd6f-b37c-4d24-b7a9-6ac0617aa2dc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات