728 x 90

اخبار حوادث,تخريب آثار باستانى,

ریزش «تونل برفی» شهرستان ازنا باعث کشته شدن دو نفر شد

-

تونل برفی شهرستان ازنا
تونل برفی شهرستان ازنا
تونل برفی شهرستان ازنا ریزش کرد. بر اساس مشاهدات اولیه بر اثر ریزش تونل برفی شهرستان ازنا متأسفانه تاکنون ۲نفر جان خود را از دست داده‌اند.

محمدباقر محمدی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر رژیم در لرستان جمعه 9تیر  96 گفت: بر اثر ریزش تونل برفی شهرستان ازنا در حال حاضر دو نفر تلفات فوتی گزارش ‌شده است.

بیشتر بخوانید:

تونل برفی ازنا، زیباترین جلوه طبیعی و کوهستانی در ایران

رشته کوه سر به فلک کشیده اشترانکوه با قلل ۱۳گانه و بلندی ۴۲۵۰متر در ۵کیلومتری جنوب شهرستان ازنا قرار گرفته است.

اشترانکوه ازنا، مهد عجایب طبیعی و زاد بوم زیبا‌ترین جانداران و پرندگان، مجموعه‌یی بی‌بدیل و بکر از خلقت را به تصویر می‌کشاند و قلل مرتفع آن چهره غبار گرفته آسمان را می‌خراشد تا تابش پرتو آفتاب از لابلای صخره‌ها بر برف‌های هزار ساله‌اش همانند پرنیان خیال هزار رنگ به خود گیرد.

دره‌های آن ژرف‌تر از هر اندیشه‌ای، چونان دستی سخاوتمند گیاهانی را پرورش داده که نظیر آن را در هیچ جای ایران نمی‌توان یافت و علاقه‌مندان و دوستداران را به دامان پر مهر و شکوه خود فرامی‌خواند. به راستی کسی که اشترانکوه را نبیند گویا چیزی را ندیده، اشترانکوه سمبل ازنا، شهر را مانند طفلی در آغوش خود کشیده و این کودک بر دامان مادر خود سال‌هاست که آرمیده است.

تونل برفی ازنا یکی از آثار طبیعی و در دامنه‌های سرسبز اشترانکوه در شهرستان ازنا استان لرستان است؛ این تونل به‌صورت طبیعی در برف و یخ‌های دامنهٔ اشترانکوه در منطقهٔ کمندان شهرستان ازنا به‌وجود آمده ‌است. طول این تونل بالغ بر ۸۰۰متر و ارتفاع آن از کف تونل تا سقف بین ۲.۵ تا ۳متر است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00e3c3b1-bd1b-47ac-9376-5be53b1f2518"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات