728 x 90

روابط ایران و کشورهای منطقه,روابط ایران عربستان,انزواى جهانى رژيم ايران,

عادل الجبیر: فهرست خواسته‌های ما از قطر قابل مذاکره نیست

-

عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان
عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان
وزیرخارجه عربستان در آخرین موضعگیری در رابطه با بحران قطر گفت، در صورتی که قطر شروط چهار کشور عرب را اجرا نکند، این کشور در انزوا باقی خواهند ماند.

عادل الجبیر: هیچ مذاکره‌ای با قطر بر سر شروط ۱۳گانه چهار کشور عرب برای از سرگیری روابط و پایان دادن به تحریم‌ها علیه این کشور، صورت نخواهد گرفت.

به گزارش رویتر عادل الجبیر گفته است: ما موضع خود را بیان کرده‌ایم و گام‌های خود را برداشته‌ایم، الآن نوبت قطریها است که رفتارشان را اصلاح کنند. هر وقت این شروط را اجرا کردند می‌توان کارهایی را انجام داد، ولی اگر چنان‌چه (این شروط را) انجام ندهند، هم‌چنان در انزوا باقی خواهند ماند.

وزیر امور خارجه عربستان گفته است: اگر قطر می‌خواهد به شورای همکاری خلیج‌فارس برگردد، می داند که باید چه کارهایی بکند.

بیشتربخوانید
چهار کشور؛ عربستان، امارات متحده عربی و بحرین، به همراه مصر ماه گذشته روابط سیاسی و اقتصادی خود را با قطر قطع کردند. این کشور‌ها شروط ۱۳گانه‌ای برای از سرگیری روابط و پایان دادن به تحریم علیه قطر مطرح کرده‌اند.

قطر در واکنش گفته است که این شروط «واقع بینانه» و «قابل اجرا» نیستند، ولی آنها را بررسی کرده به‌طور رسمی به آنها پاسخ می‌دهد.

گفته می‌شود، قطع روابط دیپلوماتیک با ایران در اولویت خواسته‌ها قرار دارد.

همزمان با آغاز بحران بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و قطر، عربستان، امارات و بحرین اعلام کردند که تمامی مسیرهای دریایی، زمینی و هوایی با قطر را مسدود کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5949149-558a-4499-b5eb-c07c0252bf1f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات