728 x 90

تصرف فرمانداری سراوان توسط مردم و محاصره پادگان سپاه + توئیت مریم رجوی

فرمانداری سراوان به کنترل مردم درآمد و ان را به آتش کشیدن
فرمانداری سراوان به کنترل مردم درآمد و ان را به آتش کشیدن

پیام مریم رجوی به مردم قهرمان سراوان:

 

 

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی با درود به مردم قهرمان سراوان که در برابر ظلم و ستم و تبعیض دیکتاتوری دینی بپا خاسته‌اند، عموم جوانان شورشگر به‌ویژه در خطه سیستان و بلوچستان را به حمایت از مردم سراوان فراخواند و تأکید کرد:

این تنها راه مردم ایران برای به‌دست آوردن حقوقشان در برابر رژیم تبهکار آخوندی است.

خانم رجوی جان‌باختگان سراوان را شهیدان راه آزادی ایران خواند و بهبودی عاجل مجروحان را آرزو نمود و خاطرنشان کرد رژیم آخوندها حساب این خون‌ریزیهای بی‌دریغ را پس خواهد داد.

 

بستن محور ترانزیتی چابهار به راسک توسط مردم غیور بلوچ در جکیگور

روز  سه شنبه ۵ اسفند ماه، مسیر ترانزیتی چابهار به راسک توسط مردم بسته شد. مردم غیور جکیگور پس از اعلام حمایت از قیام مردم سراوان، محور چابهار به راسک را با روشن کردن لاستیک مسدود کردند.

 

 

 

به‌دنبال درگیریهای روز دوشنبه مردم محروم سراوان با نیروهای سرکوبگر که به جان باختن و مجروح شدن دهها تن از سوخت بران و جوانان منجر شد، از صبح سه‌شنبه ۵اسفند، مردم سراوان اعتصاب کرده و مغازه‌های خود را بستند و به‌رغم حضور گسترده پاسداران و نیروهای امنیتی و انتظامی، دست به اعتراض زدند و خود را به فرمانداری سراوان رساندند. پاسداران جنایتکار برای متفرق کردن مردم اقدام به شلیک گلوله و پرتاب گاز اشک‌آور کردند. اما مردم خشمگین به مقابله برخاستند و ساختمان فرمانداری را به تصرف درآوردند.

جوانان شورشگر در درگیری با پاسداران جنایتکار چند خودروی نیروی انتظامی را واژگون کرده و به آتش کشیدند و جاده مقابل پایگاه سپاه پاسداران را با به آتش کشیدن لاستیک، بستند. درگیری بین مردم و نیروهای سرکوبگر در نقاط مختلف شهر ادامه داشت. گزارشها تا بعدازظهر سه‌شنبه حاکی از ۴۰ شهید و بیش از ۱۰۰ مجروح است

تصاویر و اسامی شماری از شهیدان مردم سراوان تاکنون منتشر شده اما رژیم و مزدوران و پشتیبانان در تلاش برای هر چه کوچکتر جلو دادن قیام و آمار شهیدان و مجروحان هستند.

 

رژیم آخوندی در شهر سراوان حکومت نظامی اعلام نشده برقرار کرد و فرماندار سراوان در وحشت از تسخیر ادارات توسط مردم، دستور به تعطیلی کلیه ادارات را تا اطلاع ثانوی داد.

سپاه پاسداران پس از زمین‌گیر شدن در مقابل قیام مردم سراوان، از زاهدان درخواست نیروی کمکی کرد. گزارشها حاکیست که دهها خودروی نظامی و زرهی که از زاهدان به سمت سراوان حرکت می‌کردند، دیده شدند.

بیمارستان رازی سراوان با کمبود شدید خون مواجه است و وضعیت سوخت بران زخمی وخیم است.

رژیم آخوندی برای مقابله با گسترش قیام مردم سراوان و انتشار اخبار قیام آنها اینترنت را قطع کرد و و راههای ارتباطی با این شهرستان را بست.

گزارشها از سراوان حاکیست روز سه‌شنبه ۵اسفند ماه، مردم روستای کشتگان در نقطه صفر مرزی بخش «بم پشت» به‌دنبال گسترش اعتراضات مردمی به کشتار سوخت بران بلوچ توسط سپاه با حضور در مقابل پایگاه سپاه با مزدوران رژیم درگیر شدند.

در درگیری مردم روستای کشتگان که با تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران همراه بود، شهروندان با پرتاب سنگ به پایگاه و مزدوران سپاه حمله کرده و درب پایگاه را شکستند.

 

 

  • در پی تصرف فرمانداری شهر سراوان بدست مردم غیور این شهر،  در ادامه مردم به جان آمده به سمت پادگان سپاه جنایتکار در سراوان حمله کرده و این پادگان را به محاصره خود درآوردند.

مردم سراوان امروز (سه‌شنبه ۵اسفند) در اعتراض به‌قتل‌عام بیش از ٨ سوختبر بی‌گناه بلوچ توسط سپاه جنایتکار پاسداران به خیابان‌ها ریختند و در صفوف متحد با دست خالی مأموران خامنه‌ای را به عقب رانده و ساختمان فرمانداری را آزاد کردند. مأموران خامنه‌ای با دیدن خشم مردم پا به فرار گذاشتند. این تهاجم با وجود حضور نیروهای گسترده نظامی و امنیتی در شهر سراوان و اعلام حکومت نظامی انجام شد.

صدها تن از مردم بلوچ و خانواده‌های سوخت‌بران بلوچ پس از فراخوانهای مردمی در اعتراض به کشتار دهها تن از سوخت‌بران بلوچ تجمع کردند. سپاه جنایتکار برای سرکوب و متفرق ساختن مردم در مقابل ساختمان فرمانداری، اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک گلوله به سمت شهروندان کرد ولی تاثیری روی مردم خشمگین نداشت. بر اثر تهاجم متهورانه مردم آنها وارد ساختمان فرمانداری سراوان شدند و فرمانداری را به‌طور کامل به تصرف خود در‌آوردند. جوانان خشمگین شیشه‌های ساختمانها و اسباب و اثاثیه موجود در اتاق‌ها را شکستند و یا به آتش کشیدند.


بسیاری از شهروندان سراوان با پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک گلوله ساچمه‌ای زخمی شده‌اند. جو شهر سراوان به‌شدت ملتهب است.
مردم سراوان در اعتراض به کشتار سوخت بران بلوچ توسط سپاه پاسداران، با به آتش کشیدن لاستیک، جاده مقابل پایگاه سپاه را بستند. هم‌چنین چند خودروی نیروی انتظامی را واژگون کردند و به آتش کشیدند. خبرهای دریافتی حاکی از این است که مردم قصد تصرف پادگان قدس نیروی زمینی سپاه را دارند و جنگ و گریز در شهر ادامه دارد.

 

در پی تصرف فرمانداری شهر سراوان بدست مردم غیور این شهر،  در ادامه مردم به جان آمده به سمت پادگان سپاه جنایتکار در سراوان حمله کرده و این پادگان را به محاصره خود درآوردند.

 

شایان ذکر است که سپاه پاسداران خامنه ای در ادامه اقدامات و حشیانه و سرکوبگرانه خود در منطقه مرزی در سراوان ، روز دوشنبه ۴ اسفند با ایجاد موانع و حفر چاله‌های بزرگ تلاش کرد از تردد سوخت بران بلوچ ممانعت کند و به تیراندازیهای وحشیانه که شماری کشته و مجروح برجای گذاشته مبادرت کرد.

 

واکنشهای هراس‌آلود آخوندها در برابر تصرف بخش عمده ای از سراوان

مرعشی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در اظهارات هراس‌آلودی گفت: «حادثه تیراندازی در سراوان ساعت ۸صبح دیروز در مرز شمسر شهرستان سراوان توسط سوخت‌برها در آن‌طرف مرز رخ داد. با تحریک و فضاسازی گروهک تروریستی جیش‌الظلم و تحرکات برخی سودجویان در حوزه شهرستان سراوان، درگیری مرزی به‌وجود آمد که در این درگیری ۲ نفر کشته و تعدادی زخمی شدند. تجمع ‌افراد سوخت‌بر در گذرگاه مرزی و عدم خویشتن‌داری آنان، سبب هجوم و حمله‌ صبح امروز به پاسگاه مرزی کشورمان شده است. 
امروز باز عده‌ای در فضای مجازی مردم را برای تجمع تحریک می‌کردند که  باز عده‌ای به‌سمت فرمانداری حمله کردند و با شکستن شیشه‌های فرمانداری متفرق شدند. گروهک‌های ضد‌انقلاب و معاند از قبل با ترسیم نقشه و ترغیب افراد سودجو دست به این اقدام خرابکارانه زده‌اند.»

 

سخنگوی مجاهدین در پیامی به سوختبران بلوچ گفت: به سوختبران دلیر بلوچ درود درود و دست‌مریزاد

 

تهاجم مردم به فرمانداری سراوان

پس از سقوط فرمانداری سراوان توسط مردم بلوچ، شماری از خودروهای نیروهای سرکوبگر توسط مردم  به آتش کشیده شد.

 

تصاویری از به آتش کشیدن خودرو نیروهای سرکوبگر توسط مردم

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7d7bbd0-9e60-4936-b624-bce37977cae2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات