728 x 90

دکستر فیلکینز: دسترسی زمینی رژیم ایران به سوریه از طریق عراق

نیروهای مزدور حشدالشعبی در مرز عراق و سوریه
نیروهای مزدور حشدالشعبی در مرز عراق و سوریه
دکستر فیلکینز روزنامه‌نگار آمریکایی طی مقاله‌یی که روز جمعه 19خرداد 96 در نیویورکر درج شده نوشت:‌
 
برای اولین بار از زمان شروع جنگ سوریه، به‌نظر می‌رسد که شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران یک مسیر زمینی از مرز ایران تا ساحل مدیترانه در سوریه را تأمین کرده باشند. این مسیر جدید زمینی به رژیم ایران اجازه می‌دهد که متحدانش را در سوریه از زمین به‌جای هوا تدارک رسانی کند که هم ساده‌تر و هم ارزانتر است.

این شبکه جاده‌ها که از مرز ایران با عراق شروع و از عراق و سوریه عبور می‌کند هفته گذشته به دست آمد. زمانی که شبه‌نظامیان رژیم ایران آخرین سری دهکده‌های عراقی را در نزدیکی مرز سوریه تصرف کردند.

یک مقام کُردی گفت “این مسیر تکمیل شده است. رژیم ایران می‌توانند از مرز ایران تا مدیترانه بروند“. مقامهای کُرد سوری می‌گویند آنها نمی‌خواهند هیچ شبه‌نظامی عراق وارد سرزمین آنها شود. آنها رژیم ایران را نیز نمی‌خواهند. متحدان رژیم ایران روی کردها فشار گذاشته‌اند تا همکاری کنند: در روزهای اخیر، کردها گفته‌اند که روسیه آنها را تهدید به حمله کرده است.

دکستر فیلکینز افزود مقام کُرد عراقی بمن گفت که وی عقیده دارد مسیر رژیم ایران غیرقابل اجتناب است مگر آن‌که آمریکا وارد شود و آن را متوقف سازد. آینده خاورمیانه به میزان زیادی به این ‌که چه کسی در این امر پیروز می‌شود بستگی دارد. این مقام گفت، “همه چیز به این بستگی دارد که آیا آمریکا حاضر به متوقف کردن آن هست؟ ”.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f59507b-f685-4f8a-b91c-b7b3b250a6d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات