728 x 90

آلودگی هوای تهران و سنندج

هوای تهران
هوای تهران
هوای تهران از مرز بسیار ناسالم هم گذشت.
یکی از کارگزاران رژیم در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: به‌دلیل افزایش سرعت باد، غلظت گرد و غبار بالا رفته و باعث افزایش شاخص pm10شده است.
شاخص کیفی هوای تهران 288 و هوای تهران در شرایط خیلی ناسالم قرار دارد.
 
 

وضعیت خطرناک هوا در سنندج
در سنندج میزان وجود ذرات معلق در هوا حدود سه برابر افزایش یافته است، این وضعیت برای تمامی افراد جامعه خطرناک است.

ذرات معلق هوای سنندج در ساعت منتهی به هشت صبح امروز پنجشنبه بر اساس شاخص PM۲.۵به 150میکروگرم بر مترمکعب رسیده بود و هم‌اکنون در آخرین پایش مربوط به ساعت 15این ذرات به 415میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست کردستان در رابطه با هوای سنندج گفته است در ساعتهای مختلف امروز شاخص آلودگی تغییرات اساسی به خود گرفته که گاهی به‌علت وجود باد نسبی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس، در برخی مواقع نیز بسیار ناسالم و هم‌اکنون نیز در حالت خطرناک قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:
افزایش پدیده گرد و خاک و آلودگی هوا محصول بی‌کفایتی رژیم آخوندی

رئیس سازمان محیط‌زیست دولت آخوند روحانی در گزارشی به اعضای مجلس ارتجاع اعلام کرد ۸۰درصد ایران «کم و بیش» تحت تاثیر موضوع گرد و غبار است و مقابله با کانونهای این پدیده، با بودجه فعلی ۳۰سال زمان می‌برد. وی پیش از این اعلام کرده بود که ۲۳استان در فصول مختلف درگیر ریزگرد‌ها هستند.

معصومه ابتکار با در بردن دولت آخوند روحانی برای توجیه این بی‌کفایتی گفت: برای مقابله با کانونهای گرد و غبار بیش از هشت میلیون هکتار از بیابانهای ایران باید «مدیریت» شوند و این اقدام با بودجه فعلی ۳۰سال زمان می‌برد. دولت آخوند روحانی مدعی است مقابله با پدیده ریزگرد‌ها راه‌حل سریع و کوتاه‌مدت ندارد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو مجلس ارتجاع روز ۳۰خرداد، اعتراف کرد: طرح تعدادی از اعضای مجلس برای مقابله با پدیده ریزگرد‌ها که در سال 91به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شده بود، پس از ۴سال هنوز به صحن علنی مجلس ارسال نشده است.

به گفته فلاحت پیشه، دولت روحانی نیز برای «خنثی کردن» طرح اعضای مجلس یک لایحه به مجلس ارسال کرده بود اما این لایحه هم در مجلس برررسی نشده است.

به گزارش خبرگزاری حکومتی تسنیم: سال گذشته بود که در شهرهای مختلف جنوب غربی کشور به‌خصوص اهواز آلودگی شدید هوا و حجم بالای ریزگرد‌ها زندگی مردم این استان را مختل کرده بود.‌ همان روز‌ها بود که بسیاری از مردم اهواز و دیگر شهرهای آلوده به شیوه‌های مختلف اعتراض و ناراحتی خود را از این وضعیت غیرقابل تحمل اعلام کردند و گفتند که امکان و حق نفس کشیدن نیز از آنها سلب شده است. آن روز‌ها به قدری وضعیت آلودگی ریزگرد‌ها بحرانی بود که باعث تعطیل شدن مدارس شد!

23استان درگیر ریزگرد‌ها
ابتکار افزود: پدیده ریزگرد‌ها سالهاست که بخشی از کشور را رنج می‌دهد و در استان سیستان و بلوچستان هم به توا‌تر دیده می‌شود و گاهی تا 23استان را تحت تاثیر قرار داده است. منشأ اصلی این پدیده جریانهای گرد و غباری است که از شمال غربی آفریقا به این منطقه وارد می‌شود و تغییر اقلیم، افزایش دما، کاهش بارندگی و برخی طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای کم توجه به اصول زیست محیطی در این پدیده مؤثر است.

هوای تهران از مرز بسیار ناسالم هم گذشت/ از خانه‌های خود خارج نشوید
ساعت 24- شاخص کیفی هوای تهران 288و هوای تهران در شرایط خیلی ناسالم قرار دارد.
حسین شهبازی مدیر مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: به‌دلیل افزایش سرعت باد، غلظت گرد و غبار بالا رفته و باعث افزایش شاخص pm10شده است.
وی در پاسخ به پرسشی در مورد این‌که منشأء گرد و غبار تهران، توده شکل گرفته در کشور عراق است؟ افزود: به احتمال قوی گرد و غبار عراق پس از انتقال به غرب کشور به تهران نیز رسیده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c3e7975-6b49-4bf8-a08d-79ab882c6fad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات