728 x 90

تماس تلفنی دونالد ترامپ و عبدالفتاح السیسی

دونالد ترامپ و عبدالفتاح السیسی
دونالد ترامپ و عبدالفتاح السیسی
خبرگزاری رویتر 19خرداد 96 به‌نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد:‌ دونالد ترامپ تلفنی با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر گفتگو کرد.

این چهارمین تماس ترامپ با یکی از رهبران منطقه از زمانی است که متحدان آمریکا در خلیج‌فارس روابط دیپلوماتیک خود را با قطر به‌خاطر حمایت آن از رژیم ایران قطع کردند.

رویتر خاطرنشان کرد: امارات، عربستان و مصر و بحرین روابط خود را با قطر به‌خاطر همکاری آن با رژیم ایران که آن را بزرگترین تهدید خارجی منطقه می‌بینند قطع کردند.

دونالد ترامپ این هفته رژیم ایران را به خشم آورد. هنگامی که گفت ”کشورهای حامی تروریسم این خطر را می‌پذیرند که قربانی شیطانی شود که خودشان ترویج کردند“.

بیشتر بخوانید:
تحریم دهها تن از اشخاص حقیقی و حقوقی قطر توسط کشورهای عربی
به گزارش خبرگزاریهای بین‌المللی روز پنجشنبه 18خرداد 96عربستان سعودی و متحدانش دهها تن از اشخاص حقیقی و حقوقی قطر را به اتهام حمایت از گروه‌های بنیادگرا و تروریست تحریم کرده‌اند. حداقل ۱۸فرد تحریم شده از چهره‌های اقتصادی، سیاسی و اعضای خاندان حاکم بر قطر هستند. در این فهرست در مجموع نام ۵۹نفر دیده می‌شود. همچنین ۱۲نهاد وابسته به قطر به چشم می‌خورد.

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی دوشنبه گذشته قطر را به حمایت از گروه‌های بنیادگرا و تروریسم و بی‌ثبات کردن منطقه متهم و روابط دیپلوماتیک خود با این کشور را قطع کردند.

عربستان سعودی از قطر خواسته است تا برای از سرگیری روابط تغییراتی را در سیاست خارجی خود اعمال کند. روز گذشته نیز وزیر خارجه بحرین از قطر خواست از رژیم ایران دوری کند چرا که این رژیم دشمن اصلی کشورهای عربی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2665b37c-7f71-4951-8f8d-07846c1eb628"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات