728 x 90

محیط زیست,

آتش‌سوزی در جنگلهای بازی دراز قصر شیرین

-

آتش سوزی جنگلهای ایران
آتش سوزی جنگلهای ایران
آتش‌سوزی گسترده‌یی که از روز گذشته دوشنبه 15خرداد 96 در جنگلها و مراتع ارتفاعات بازی دراز مشرف بر شهرستانهای قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب آغاز شده هم‌چنان ادامه دارد.

این آتش‌سوزی که تاکنون هکتارها جنگل و مراتع را به کام خود کشیده به علت بی‌عملی کارگزاران رژیم در اطفاء آن خسارات جبران ناپذیری را به منابع طبیعی منطقه وارد کرده است.

در این رابطه فرامرز اکبری فرماندار رژیم در قصر شیرین، با اعتراف به بی‌عملی کارگزاران رژیم گفت ”برای مهار آتش‌سوزی در ارتفاعات بازی دراز درخواست اعزام بالگرد شد که تاکنون این مهم محقق نشده است و آتش‌سوزی که از دوشنبه آغاز شده تاکنون مهار نشده است“.

خاطر نشان می‌شود که آتش‌سوزی جنگلها و مراتع کشور با شروع گرمای هوا در سال جاری شدت بی‌سابقه‌یی گرفته و تاکنون صدها هکتار از این منابع جبران‌ناپذیر از بین رفته است.

این آتش‌سوزی در حالی هم‌چنان ادامه دارد که آتش‌سوزی گسترده‌یی که از روز یکشنبه 14خرداد 96 در جنگلهای زاگرس در استان ایلام و کهگیلویه و بویر احمد آغاز شده بود به‌طور کامل خاموش نشده و هم‌چنان ادامه دارد.
خبرگزاری حکومتی ایسنا در اعتراف خود به نبود وسایل اطفاء حریق و بی‌عملی کارگزاران رژیم در این آتش سوزیها گفت ”این هفتمین بار در سال جدید است که آتش سوزیها در سطح وسیع در استان ایلام رخ می‌دهد. آتش‌سوزی ایوان با تلاش مردم اعم از زن و مرد مهار شد اما منطقه سرخ آباد دره شهر هم‌چنان به امداد نیاز دارد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a688a32a-559e-4fe7-a673-610f7a60f4f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات