728 x 90

حسن خمینی به‌نقل از خمینی: نظامی‌ها حق دخالت در سیاست ندارند

آخوند حسن خمینی
آخوند حسن خمینی
حسن خمینی که در نمایش انتخابات از آخوند روحانی حمایت کرده بود، برخلاف سنت همه ساله فرصت سخنرانی بر سر قبر خمینی را پیدا نکرد. اما برای خالی نبودن عریضه به وی فرصت دادند تا در تلویزیون رژیم به تکرار حرف خامنه‌ای راجع به شکست مفتضحانه شعبده انتخابات در مقابل شعار «نه جلاد نه شیاد» بپردارد و بگوید: این تعبیری که رهبری اشاره کردند جای شهید و جلاد رو عوض نکنیم تعبیر بسیار درستی است.

درعین حال حسن خمینی در مصاحبه‌اش با تلویزیون رژیم به تعریف و تمجید از رفسنجانی، و بر حدز داشتن سپاه پاسداران از دخالت در سیاست پرداخت و با اشاره تلویحی به بی‌صلاحیتی آخوند رئیسی، گوشه‌هایی از آثار زهر شقه و تشدید بحران جانشینی خامنه‌ای را برملا کرد:
حسن خمینی: ... . انقلاب رو واقعاً در فضای خودش ببینیم این تعبیری که امروز هم رهبری اشاره کردند جای شهید و جلاد رو عوض نکنیم تعبیر بسیار درستی است.

امام فراتر از جناح های سیاسی است فراتر از گروهها و احزابه... به جد باید نگذاریم هیچکسی اون رو مصادره کنه مصادره او به نفع کسی دون کسی این تعبیر آخوندی شه یعنی به‌نفع یکی باشه به ضرر دیـگری این ضرر میزنه

همان‌طور که حاکمی که عادل نیست مشروعیت نداره حاکمی که اقبال بهش نیست هم مشروعیت نداره حاکمی که خبره نیست جهان رو نمیشناسه عالم به زمان خودش نیست... همونطور که یک همچین حاکمی حالا مثلاً ساده‌لوحه جهان رو نمیدونه عارف به زمان نیست مشروعیت نداره کسی که دانشمند علوم اسلامی نیست مشروعیت نداره کسی که اقبال عمومی رو نداره پذیرش عمومی رو هم نداره مشروعیت نداره... لذا نقش مردم یک نقش حیاتی است جدای از اونکه اگر ما به واقعیت نگاه کنیم روی زمین هم نگاه کنیم شما اگر مردم نباشند نمی‌توانید مشکل گشایی کنید نمی‌توانید حل مشکل کنید...

حتی امام یکی از بحثهای بسیار مهم شون دائماً تذکر به اینه که نظامی‌ها حق دخالت در سیاست ندارند یعنی اساساً میگند. (تلویزیون شبکه یک ۱۵/۳/۹۶)

متقابلاً یک عضو مجلس ارتجاع از باند خامنه‌ای با طعنه به حسن خمینی گفت: در این کشور اتفاقاتی از گذشته افتاده است و این‌که چه کسی یادگار چه کسی است ملاک نیست. به گوشت و پوست نیست بلکه به روش و سیره است. همانند فرزند شیخ فضل‌ الله نوری که پای دار پدر کف می‌ زند. (خبرگزاری سپاه پاسداران - فارس ۱۴/۳/۹۶)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9abaa27-e00a-4e12-903e-9652ddd916e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات