728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

اجلاس دو روزه کشورهای حوزه کارائیب

-

اجلاس دو روزه کشورهای حوزه کارائیب
اجلاس دو روزه کشورهای حوزه کارائیب
هفتمین اجلاس کشورهای آمریکایی حوزه کارائیب موسوم به کاریکوم در پایتخت جامائیکا برگزار می‌شود. این اجلاس که روزهای جمعه و شنبه 10 و 11آوریل 2015 برگزار می‌شود اهمیت زیادی برای سیاست خارجی کشورهای این قاره دارد. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا برای شرکت در این نشست روز پنجشنبه9آوریل 2015 وارد کینگستون، پایتخت جاماییکا شد. این سفر که نخستین سفر یک رئیس‌جمهوری آمریکا طی ۳۰ سال گذشته به جاماییکاست یک روز پیش از آغاز اجلاس دو روزه کشورهای آمریکایی صورت می‌گیرد.
منابع نزدیک به دولت آمریکا می‌گویند یکی از اهداف باراک اوباما از این سفر و همچنین حضور در هر دو نشست، ارائۀ یک جایگزین برای نفت ونزوئلاست که کشورهای حوزۀ کارائیب به‌خاطر قیمت ارزان، از مهمترین خریداران آن هستند. ونزوئلا با وجود این‌که خود با بحران اقتصادی و همچنین تحریم روبه‌روست اما به‌رغم تقاضای زیاد از سوی کشورهای حوزۀ کارائیب برای نفت ونزوئلا، نفت کمتری به این کشورها می‌فروشد.
رئیس‌جمهوری آمریکا در سفر یکروزۀ خود به کینگستون، از منزل باب مارلی، خوانندۀ فقید و صاحب نام جاماییکایی که اکنون به یک موزه تبدیل شده است نیز بازدید کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec96f9ae-894a-4322-af6f-96d95b4a5129"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات