728 x 90

طرح رژیم ایران برای تخریب گور جمعی شهیدان قتل‌عام ۶۷ در اهواز

مزار بهشت آباد اهواز
مزار بهشت آباد اهواز
بر اساس گزارشهای رسیده رژیم آخوندی قصد دارد در اهواز، یک گور جمعی را که محل دفن شهیدان قتل‌عام سال67 است، تخریب و محو کند. این محل که پیش از این بر اساس گزارشهای مردمی و خانوادهٴ شهیدان قتل‌عام 67 شناسایی، و از طریق سیمای آزادی به اطلاع عموم رسیده در نزدیکی گورستان بهشت آباد اهواز قرار دارد. رژیم قصد دارد با توسعهٴ یک طرح ساختمان سازی که اخیراً در نزدیکی این گورجمعی آغاز کرده، آثار باقیمانده از آن را به کلی از بین ببرد و این محل را به یک منطقهٴ مسکونی تبدیل کند.

سازمان عفو بین‌الملل با گزارشی که امروز 11خرداد در سایت رسمی خود درج کرد این خبر را تأیید کرده و جزئیاتی از آن را گزارش کرده است. در این گزارش از جمله آمده است:
«یک سند تصویری که توسط عفو بین‌الملل بررسی شده نشان می‌دهد که بولدوزرها روی یک پروژه ساختمانی درست در کنار این گورجمعی در اهواز کار می‌کنند و توده‌یی از مصالح و زباله‌های ساختمانی در اطراف این گورجمعی دیده می‌شود. خانواده قربانیان از طریق کارگران ساختمانی دریافته‌اند که طرح این است که بلوکهای سیمانی در این گورجمعی صاف شده و یک ساختمان روی آن ساخته شود».

عفو بین‌الملل تأکید کرده است: «تخریب محل این گورستان که حاوی بقایای اجساد حداقل 44نفر است که به‌صورت صحرایی اعدام شدند، یک سند پزشکی قانونی و حیاتی را از بین می‌برد و فرصتها برای رسیدگی قضایی و تحقق عدالت در مورد کشتار زندانیان که در سراسر کشور در 1367 انجام شده، از بین می‌رود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0e2232a-cdb9-4870-8c61-d64c6ae22ebc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات