728 x 90

اخبار خاورمیانه,ايجاد منطقه امن در سوريه,

تلاشهای مردمی برای بازگرداندن زندگی به مناطق آزاد شده سوریه

-

مناطق آزاد شده سوريه
مناطق آزاد شده سوريه
گروهی از شهروندان در حومه شمالی و شرقی حلب برای بازگرداندن زندگی و حیات به روال طبیعی خود کار می‌کنند. آنها کمیته‌یی برای ارائه خدمات پایه‌یی تشکیل داده‌اند.

تلویزیون اسکای نیوز 6خرداد 96:
آسفالت کردن جاده‌ها و بازسازی منازل و بازگشت بخشهای خدماتی، صحنه‌هایی است که در حومه شمالی و شرقی حلب دیده می‌شود. گروهی از شهروندان که خود را کمیته بازگرداندن ثبات نامیده‌اند، جهت بازگرداندن آوارگان به منازلشان و ارائه کمکها به آنها فعالیت می‌کند.

احمد حسین مدیر دفتر مهندسی کمیته بازگرداندن ثبات:
«کار کمیته، برآورد نیازهای مناطق آزاد شده از دست داعش است. در مرحله دوم راه‌اندازی پروژه‌ها برای پاسخگویی به این نیازهاست. طبعاً کار ما در چندین بخش صورت می‌گیرد. ازمهمترین بخشهای که در آن فعالیت می‌کنیم، بخش نانواییها و تأمین ژنراتورها برای آماده‌سازی مراکز و ایستگاههای پمپاژ آب است. از مهمترین چالشهایی که در کارمان با آن مواجه هستیم، کمبود ماشین‌آلات و ابزارهای ضروری برای راه‌اندازی این مراکز است.»

کار این گروه تأمین خدمات پایه‌یی نظیر نان و آب و نظافت شهر و خدماتی از این قبیل است. کمیته ثبات همچنین به برخی از خانواده‌ها کمک می‌کند تا منابع تأمین مخارج خود را بازیابند.

روشن است که علاوه بر خواستها و نیازهای انسانی آنچه مردم بیش از هر چیزی به آن نیاز دارند تأمین امنیت است. امنیتی که جنگ آن را زیر سؤال برده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2497aa0b-adde-4620-9912-c88d60590152"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات