728 x 90

کنفرانس اقلیمی گلاسگو برای مهار دگرگونیهای منفی و مرگبار اقلیمی در کره زمین

کنفرانس اقلیمی گلاسگو
کنفرانس اقلیمی گلاسگو

بسیاری از رهبران جهان به‌صورت حضوری یا مجازی از امروز ۹ تا ۲۱آبان در کنفرانس اقلیمی گلاسگو شرکت می‌کنند تا برای مهار دگرگونیهای منفی و مرگبار اقلیمی در کره زمین تصمیم‌گیری کنند. تولید بیش از حدگازهای گلخانهای باعث شده تا دمای عمومی کره زمین افزایش یابد.

این افزایش دما، پیامدهای متناقض و زیانباری برای تنها زیستگاه ۸میلیارد انسان به‌دنبال دارد؛ چرا که از یک‌سو باعث ذوب شدن یخهای قطبی، بالاآمدن سطح آب دریاها، تشدید سرعت تبخیر اقیانوسها و بارانهای سیل‌آسا و ویرانگر نامعمول می‌شود. و از سوی دیگر باعث گرمای شدید و نابودی منابع آبی و روییدنیها می‌گردد.

میلیونها انسان، ناگزیر مناطق کم آب را در یک دوره خشکسالی شدید، ترک کرده و مهاجرتهای کلانی صورت می‌گیرد که پیامدهای ناگواری درهمزیستی ملل مختلف خواهد داشت.

در این کنفرانس بیش از ۲۰۰کشور جهان باید روی کاهش تولید گازهای گلخانهای تصمیم بگیرند، در حالی‌که تصمیمهای پیشینشان را هم اجرا نکرده‌اند. چرا که از رقابت اقتصادی کوتاه نمی‌آیند. کشورهایی مانند ایران آخوندزده، در کنار رکورداری کشتار انسان‌ها، یکی از رکورددارهای تولید گازهای گلخانهای در جهان هم هست!

نتایج کنفرانس گلاسکو نشان خواهد داد که آیا رهبران فعلی توان درک اهمیت مسأله را دارند یا نه؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c19edcd9-c47c-4ada-812d-2acf888727b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات