728 x 90

مصاحبه با ژنرال فایز دویری در مورد اهداف مانور شیر آماده در خاک اردن

مانور شیر آماده در خاک اردن
مانور شیر آماده در خاک اردن
برای هفتمین بار است که مانورهایی در اردن اجرا می‌شود و عنوان آن «شیر آماده به جنگ» است. این مانور این بار چه فرقی با مانورهای قبلی دارد؟
 
ژنرال فایز دویری تحلیلگر نظامی در این باره به تلویزیون اسکای نیوز توضیح می‌دهد.
ژنرال فایز دویری تحلیلگر نظامی:
این هفتمین نوع از این مانور است. بعد از پایان هفتمین مانور، هشتمین آن نیز شروع خواهد شد و خطوط عمومی برای سناریوی مفروض تعیین خواهد گردید. ما اگر به اهداف مانور نگاه کنیم متوجه می‌شویم که یک اختلافی میان مانور اول «شیر آماده به جنگ» با مانور شش وهفت آن وجود دارد. بار اول این مانور با مشارکت نمایندگان وزارتخانه‌ها و نمایندگان دولتی و غیردولتی برگزار شد و از همکاری نظامی و مدنی در یک فضای عملیاتی غیرکلاسیک یا سنتی برخوردار بود.

می گویند احتمال عملیات مشترک اردن و آمریکا و انگلستان وجود دارد. از مناطق امن به‌ویژه منطقه امن در جنوب سوریه صحبت می‌شود. صحبت از احتمال عقب‌نشینی داعش به بخش جنوبی صحرای سوریه است. از حضور حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران رژیم ایران و شبه‌نظامیان وابسته به آن در منطقه بصرالحریر صحبت می‌شود. صحبت از عناصر داعش در منطقه حوض یرموک است. به همین دلیل این مانور دارای اهدافی برای مقابله با این تهدیدهاست. چه دخالت مستقیم وچه دخالت غیرمستقیم از طریق نمایندگان یا عناصری که در داخل سوریه هستند. صحبت از این بود که اردن در عمق خاک سوریه از خودش دفاع کند به این معنا که کارتهای موجود در جغرافیای سوریه را بکار بگیرد.

ارتش آزادگان عشایر و دیگر تشکلهای رزمنده که به اردن نزدیک هستند می‌توانند چنین مأموریتی را به عهده بگیرند. «مانور شیر آماده به جنگ» اجرا می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea29b9da-3bb4-44ed-9450-2b58443c9c62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات