728 x 90

آلودگی هوا در شهرهای بوشهر و بندر گناوه تا ۶ برابر حد مجاز

آلودگی هوا در شهرهای بوشهر و بندر گناوه تا 6 برابر حد مجاز
آلودگی هوا در شهرهای بوشهر و بندر گناوه تا 6 برابر حد مجاز
ورود توده عظیم ریزگردها آلودگی هوا در استان بوشهر را امروز چهارشنبه 20اردیبهشت 96 به‌شدت بحرانی کرد و در بوشهر و بندرگناوه تا 6 برابر حد مجاز رسید.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست در استان بوشهر گفت ”آلودگی هوا دیشب به بیشترین میزان خود رسید و میزان ریزگردها در شهر بوشهر به ۹۸۹، گناوه ۱۰۴۳ و کنگان ۵۱۷ میکرو گرم بر مترمکعب رسید و باعث بروز مشکلات برای شهروندان شد“.

همچنين مردم در شهرهای آبادان و خرمشهر  سه‌شنبه 19اردیبهشت 96 در هوای آلوده پنج برابر حد مجاز تنفس کردند.

حفاظت محیط‌ زیست رژیم در آبادان اعلام کرد ”گرد و غبار با 803 میکروگرم بر مترمکعب معادل پنج برابر حد مجاز است“.

از سوی دیگر بندر ماهشهر نیز در زیر هجوم ریزگردها و هوای آلوده قرار دارد تا جایی که تمامی مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان این شهر تعطیل شد.

اداره محیط‌زیست رژیم در ماهشهر اعلام کرد میزان ریزگردها در هوای این شهر در ساعت 9 صبح سه‌شنبه از سه هزار میکروگرم بر متر‌مکعب نیز فراتر رفت.

 آلودگی هوا در شهرهای بوشهر و بندر گناوه

 

در رابطه با آلودگی هوا در خوزستان بیشتر بخوانید:

دوشنبه 11اردیبهشت 96 مردم در شهرهای آبادان و خرمشهر در گرد و غباری 5 برابر حد مجاز تنفس کردند.
احمد موسوی آزاد رئیس محیط‌زیست رژیم در آبادان اعتراف کرد که ”میزان گرد و غبار در ساعت 11 امروز در آبادان به 786 میکروگرم بر متر‌مکعب رسید که بیش از پنج برابر استاندارد است“.
گفتنی است که وضعیت گرد و غبار در روز شنبه نیز باعث تعطیلی مدارس ابتدایی در نوبت بعدازظهر در برخی شهرستانهای جنوب استان خوزستان شده بود.

 

میزان گرد و غبار هشت برابر استاندارد در آبادان و خرمشهر

طبق اعلام فرمانداریهای رژیم در آبادان و خرمشهر، روز شنبه 9 اردیبشهت 96 به علت شدت یافتن میزان گرد و غبار در این دو شهرستان، مدارس مقطع ابتدایی نوبت عصر تعطیل است. میزان گرد و غبار امروز در شهرهای آبادان و خرمشهر به بیش از هشت برابر حد استاندارد رسید.

آلودگی هوا در شهرهای بوشهر و بندر گناوه

 

هوای برخی شهرهای ایلام در وضعیت هشدار قرار گرفت

روز یکشنبه 10اردیبهشت یکی از معاونان محیط‌زیست رژیم در ایلام اعلام کرد: ریزگردها و گرد و غبار هم‌چنان باعث آلودگی هوای برخی نقاط این استان شده و شاخص کیفیت هوای این مناطق را در وضعیت هشدار قرار داده است.
 علی طاهر سارایی گفت: با ورود پدیده ریزگردها به آسمان استان ایلام از روز گذشته، اکنون هوای شهرستانهای ایلام، مهران، ایوان، دره شهر، سرابله و آبدانان در وضعیت هشدار است.
وی افزود میزان غلظت گرد و غبار در هوای این شهرستانها بیش از یک و نیم برابر حد مجاز گزارش و ثبت شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ceffc6e1-5ffa-4c53-a59f-745dfb4027c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات