728 x 90

خامنه ای: تسلیم یونسکو نمی‌شویم؛ امضای سند توسعه پایدار یونسکو غلط بوده و اجرای آن مجاز نیست

ترس و وحشت خامنه ای از زير پا گذاشتن خطوط قرمز نظام
ترس و وحشت خامنه ای از زير پا گذاشتن خطوط قرمز نظام
ولی‌فقیه ارتجاع روز یکشنبه 17 اردیبهشت طی سخنانی در جمع عوامل رژیم و به بهانه هفته معلم گفت:‌ جمهوری اسلامی تسلیم سندهایی مانند سند ۲۰۳۰ یونسکو نخواهد شد. این سند ۲۰۳۰ یونسکو و از این‌ قبیل، چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند زیر اینها شانه قرار بدهد و تسلیم شود.

خامنه‌ای با حمله به یونسکو اضافه کرد: به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای دنیاست، این حق را داشته باشه که برای ملتهای دنیا با فرهنگهای مختلف، تکلیف مشخص کند؟

وی افزود: اصل کار غلط است. این‌که ما برویم سندی را امضا کنیم و بعد هم بیایم بی‌سر و صدا آن را اجرا کنیم؛ نخیر! مطلقاً مجاز نیست؛ ما اعلام کردیم.

بنده از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گله‌مند هستم. آنها باید مراقبت می‌کردند و نباید می‌گذاشتند که کار به اینجا بکشد که ما بیاییم و جلوی این کار را بگیریم. اینجا جمهوری اسلامی است.

بر اساس اهداف اعلام شده توسط یونسکو (سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد)، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰، تمام کشورهای عضو سازمان ملل باید تلاش کنند که به اهداف و شاخصهای توسعه پایدار دست پیدا کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78710b4e-e8c6-4ca4-9ab3-94665e8ef0d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات