728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

یک جوان دیگر به کشته شدگان درگیریهای ونزوئلا افزوده شد

-

درگیریهای شهر والنسیا در ونزوئلا
درگیریهای شهر والنسیا در ونزوئلا
شهر والنسیا در ونزوئلا بار دیگر شاهد کشته شدن یک جوان به ضرب گلوله نیروهای امنیتی این کشور بود.

دراین شهر که خبرنگار خبرگزاری فرانسه آن را به منطقه فاجعه‌زده تشبیه کرده است هکدر لوگو بیست و چند ساله به گفته مقامهای ونزوئلا در اثر اصابت گلوله به سرش جان‌باخته است.

درگیریهای ونزوئلا که در اعتراض به‌عملکرد مادورو رئیس‌جمهور این کشور مدتی است ادامه دارد طی هفته‌های اخیر 36کشته و صدها زخمی بر جای گذاشته است. معترضان به 'قبضه کردن قدرت' از سوی مادورو اعتراض دارند و خواهان برکناری وی هستند.

علل درگیریهای ونزوئلا

اقدام رئیس‌جمهور ونزوئلا برای تشکیل یک نهاد جدید دلیل اصلی این اعتراضات گزارش شده است.

در تازه‌ترین ناآرامیهای ونزوئلا تظاهر کنندگان مخالف در سراسر این کشور با پلیس ضدشورش درگیر شده‌اند.

آنها به‌خصوص از فرمان جدید مادورو برای تأسیس نهادی ۵۰۰ نفری برای بازنویسی قانون اساسی خشمگین هستند، اقدامی که مجلس ونزوئلا را که در اختیار مخالفان است، دور خواهد زد.

انریکه کاپریلس رهبر مخالفان، چنین مجلسی را 'کلاهبرداری' قانونی خواند.

بحران سیاسی ونزوئلا با وخامت شرایط اقتصادی در سال ۲۰۱۴ و ناخرسندی مردم آغاز شد و کسب اکثریت پارلمانی توسط احزاب مخالف دولت در انتخابات سال ۲۰۱۵ آن را علنی کرد.

افت بهای نفت صادراتی ونزوئلا باعث کاهش شدید درآمد دولت شده و این کشور با کمبود مواد غذایی، شیر بچه، دارو و سایر مایحتاج اولیه روبه‌رو بوده است.

صندوق بین‌المللی پول میزان تورم در سال جاری در این کشور را بالای ۷۰۰ درصد پیش‌بینی کرده است. انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور قرار است در سال ۲۰۱۸ برگزار شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11f85491-bda3-4bbc-96fc-319c804b61e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات