728 x 90

نامه زندانیان سیاسی عقیدتی گوهردشت به خانم عاصمه جهانگیر درباره فشارهای وارده بر علی معزی

زندان گوهردشت کرج
زندان گوهردشت کرج
زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج طی نامه‌یی به خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد درباره فشار به زندانی سیاسی علی معزی پدر دو مجاهد اشرفی نوشتند:
سرکار خانم عاصمه جهانگیر
احتراما
مطلع شدیم که زندانی سیاسی آقای علی معزی که ابتدا به بهانه دادگاه از زندان گوهردشت کرج در تاریخ ۱۵ دی ماه ۹۵ به بند ۲۰۹ زندان اوین (بند اطلاعات) انتقال یافت؛ در تاریخ۱۱ اردیبهشت ۹۶ هم به‌طور ناگهانی به زندان فشافویه در حسن آباد (جنوب تهران) منتقل گردیده است.

این در حالیست که آقای معزی ۲ سال پیش حکمش به پایان رسیده بود ولی با پرونده‌سازیهای مکرر تاکنون در زندان نگه داشته شده است و هم‌اکنون هم از بیماریهایی از جمله سرطان و انسداد روده رنج می‌برد که در طی این مدت زندان برایشان عارض شده است.

ما همبندیان آقای معزی از شما و کلیه نهادهای حقوق‌بشری؛ به‌ویژه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد درخواست کمک و رسیدگی فوری داریم.

همان‌طور که احتمالاً مطلع هستید؛ زندان فشافویه (به‌عنوان اردوگاه کار اجباری) تبعیدگاهی است که زندانیان سیاسی را برای این‌که تحت فشار قرار دهند به آنجا می‌فرستند و ضمن این‌که این جابه‌جاییها و نقل و انتقالات حتی برخلاف قانون تفکیک جرایم است که حکومت مدعی آن است.

در نهایت و مجدداً از شما و همه نهادهای حقوق‌بشری خواستار اقداماتی فوری و مؤثر هستیم.

با تشکر
زندانیان سیاسی - عقیدتی گوهردشت کرج
۱. رضا اکبری منفرد
۲. امیر امیرقلی
۳. واحد خلوصی
۴. شاهین ذوقی تبار
۵. حسن صادقی
۶. سعید شیرزاد
۷. ابراهیم فیروزی
۸. جواد فولادوند
۹. زانیار مرادی
۱۰. بهنام موسیوند
۱۱. سعید ماسوری
رو نوشت:
شورای حقوق‌بشر سازمان ملل
عفو بین‌الملل.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/85a2afd0-d075-4247-93b2-fa1e1500e9a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات