728 x 90

گزیده‌ای از مصاحبه اختصاصی هفته‌نامه فرانسوی ژورنال دو دیمانش با دکتر آلخو ویدال کوآدراس در اورسوراواز

هفته‌نامه فرانسوی ژورنال دو دیمانش
هفته‌نامه فرانسوی ژورنال دو دیمانش

گزیده‌ای از مصاحبه اختصاصی هفته‌نامه فرانسوی ژورنال دو دیمانش

با دکتر آلخو ویدال کوآدراس در اورسوراواز

 

آلخو ویدال کو ادراس:

به آخوندها می گویم که شما قصد کشتن من را داشتید موفق نشدید

اکنون با شور و نشاط بیشتر از همیشه به مبارزه

همراه با مقاومت ایران ادامه خواهم داد

به دوستان ایرانی‌ام هم می‌گویم: می خواهم قبل از مرگم

سقوط این رژیم جنایتکار را ببینم!

آلخو ویدال کوادراس، نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا نوامبر گذشته مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود به ژورنال دودیمانش از بی‌امان بودن تهران علیه خود سخن گفت.

مصاحبه در اور سوراواز در مقر شورای ملی مقاومت ایران (گروه اصلی اپوزیسیون سیاسی رژیم ملاها)؛ برگزار شد آلخو ویدال کوادراس، با لبخند از ما استقبال می‌کند.

سه ماه پیش، این سیاستمدار اسپانیایی در خیابانهای مادرید مورد اصابت گلوله قرار گرفت. ، آلخو ویدال کوادراس به‌طور معجزه آسایی از مرگ می‌گریزد. او مطمئن است: دست رژیم ایران در پشت سوء قصدش پنهان است. سه مظنون توسط پلیس اسپانیا دستگیر شدند، عامل جنایت که یک فرانسوی-تونسی است و توسط رژیم ایران استخدام شده، هنوز متواری است.

سؤال: چرا رژیم آخوندی به‌دنبال حذف شماست؟

آلخو ویدال کوادراس: من یک حرفه سیاسی طولانی پشت سر دارم که در جریان آن تصمیم گرفتم از مقاومت ایران حمایت کنم و فعال باشم. سال‌هاست که یک رژیم جنایتکار، تروریست و فاسد قدرت را در تهران قفل کرده، مردمش را رنج می‌دهد و وحشت را در سراسر جهان گسترش می‌دهد. من ۱۵ سال به‌عنوان نایب‌رئیس پارلمان اروپا گذراندم. آنجا بود که با مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران آشنا شدم. بنابراین من شروع به همکاری با این سازمان کردم، زیرا مبارزه آنها عادلانه بود و هم‌چنان ادامه دارد. و فکر می‌کنم خوب کار کردم، چون رژیم می‌خواست مرا بکشد.

 

سؤال: آیا تا به‌حال تصور می‌کردید که دولت ایران بتواند کسی را به اسپانیا بفرستد تا جان شما را بگیرد؟

آلخو ویدال کوآدراس: رژیم ایران یک سال پیش لیست سیاهی از "دشمنان" خود منتشر کرد که در آن روزنامه‌نگاران، نمایندگان مجلس و غیره حضور داشتند. من اولین نفر در این لیست بودم! دشمن عمومی شماره ۱! وقتی این لیست را دیدم، از روی اعتماد به‌نفس بیش از حد، به خودم گفتم که آنها جرأت نخواهند کرد تا این حد پیش بروند. من متأسفانه اشتباه کردم و زندگی‌ام را فقط مدیون یک معجزه هستم.

سؤال: رژیم ایران چه تواناییهایی برای دخالت در امور داخلی کشورهای غربی دارد؟

آلخو ویدال کوآدراس: رژیم ایران از سفارتخانه‌های خود به‌عنوان مراکز اطلاعاتی و خبرگیری استفاده می‌کند. در این مکان است که آنها حملات و تلاشهای بی‌ثبات کننده‌شان را آماده‌سازی می‌کنند. در ایالات متحده، اف.بی.آی حمله به جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق در دوره دونالد ترامپ را خنثی کرد. حمله بمن نیز طی هفته‌ها آماده‌سازی می شد

سؤال: آیا فکر می‌کنید که وزارتهای خارجه در اروپا به اندازه کافی تهدیدی را که رژیم آخوندی ایران متوجه ما می‌کند جدی می‌گیرند؟

آلخو ویدال کوآدراس: رژیم ایران یک دشمن مرگبار است و دولتهای ما این را درک نکرده‌اند که تا وقتی حکومت آخوندها بر سر کار است، سیاست مماشات با این رژیم امکانپذیر نیست. در صفوف اپوزیسیون این رژیم حمایتهای قابل توجهی را مشاهده می‌کنید! گی ورهوفستات، نخست‌وزیر سابق بلژیک، استفن هارپر، نخست‌وزیر سابق کانادا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا، افراد بسیار با نفوذ، دولتهای اروپایی اظهارنظر نمی‌کنند. من توضیح می‌دهم که چرا. اولا، رژیم ایران توانایی خود را برای سازماندهی حملات تروریستی نشان داده است که دولتهای اروپایی را می‌ترساند. ثانیا این رژیم همیشه گروگانهای غربی در اختیار دارد و از آنها به‌عنوان ابزار چانه‌زنی و اهرم فشار بر ما استفاده می‌کند. در نهایت، تهدید هسته‌یی که این رژیم از آن برای ارعاب کشورهای مخالف در سیاست‌هایش استفاده می‌کند.

سؤال: به‌خاطر تعهدتان تقریباً جانتان را از دست دادید. آینده را چگونه می‌بینید؟ آیا می‌خواهید تسلیم شوید یا قصد دارید به مبارزه خود ادامه دهید؟

آلخو ویدال کوآدراس: من نمی‌ترسم. من البته نگرانم، اما اگر آخوندها صدای مرا بشنوند، به آنها می‌گویم: شما قصد کشتن من را داشتید، موفق نشدید. اکنون با شور و نشاط بیشتر از همیشه به مبارزه همراه با مقاومت ایران ادامه خواهم داد. به دوستان ایرانی‌ام هم می‌گویم: می‌خواهم قبل از مرگم سقوط این رژیم جنایتکار را ببینم!

(ژورنال دو دیمانش ۱۲ اسفند ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/447e7045-6202-47d4-bff6-1d5f0fc0bcd2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات