728 x 90

کشته شدن یک خبرنگار سوری در حمله رژیم اسد به حومه دمشق

سوریه خطرناکترین کشور برای خبرنگاران
سوریه خطرناکترین کشور برای خبرنگاران
خبرگزاری آناتولی روز پنجشنبه 14 اردیبهشت 96 از قول یوسف البوستانی، عضو کمیته هماهنگی محلی سوریه نوشت در حمله نیروهای هوایی و زمینی رژیم اسد به محله «القابون» در حومه دمشق که زیر کنترل مخالفان رژیم قرار دارد، یک خبرنگار سوری به نام محمد قابونی کشته شد.

البوستانی افزوده است: نیروهای رژیم این منطقه را که گذرگاه غوطه شرقی به‌شمار می‌آید، از بامداد امروز تاکنون به‌صورت گسترده هدف حملات هوایی و زمینی خود قرار داده است. به گفته وی، به‌دلیل حملات رژیم، انسانها در این منطقه در خانه‌های خود محصور مانده‌اند و وضعیت انسانی منطقه رو به وخامت است.
 

 

کشته شدن خبرنگاران - بمباران مناطق مسکونی
کشته شدن خبرنگاران - بمباران مناطق مسکونی 

کشته شدن خبرنگاران – سوریه خطرناکترین کشور

سوریه خطرناکترین کشور برای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران است به‌طوری که از زمان شروع بحران تاکنون بیش از 60 خبرنگار در این کشور کشته شده‌اند.

یک گزارش سازمان یونسکو نشان می‌دهد که هر چهار و نیم روز یک خبرنگار در جهان کشته می‌شود. این گزارش حاکی است که طی ده سال گذشته بیش از 827 خبرنگار در حال انجام وظیفه کشته شده‌اند. بدترین کشورها برای فعالیت خبرنگاران که بالاترین آمار تلفات را داشته‌اند، کشورهای سوریه، عراق، یمن و لیبی بوده‌اند. آمریکای لاتین نیز بعد از کشورهای عربی، بالاترین آمار تلفات خبرنگاران را داشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25cc24ba-2072-432a-a34e-8d5167c760d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات