728 x 90

رویترز: دانمارک محاکمه شرکتی را به اتهام صادرات سوخت جت به سوریه آغاز کرد

شروع محاکمه شرکت دانمارکی بدلیل ارسال سوخت جت به سوریه
شروع محاکمه شرکت دانمارکی بدلیل ارسال سوخت جت به سوریه

رویترز روز ۴آبان نوشت: دانمارک محاکمه شرکتی را به اتهام صادرات سوخت جت به سوریه آغاز کرد.

دادگاهی در دانمارک روز سه‌شنبه ۴آبان استماع پرونده گروهی از شرکتهای عرضه کننده سوخت دانمارکی را به اتهام نقض تحریم‌های بین‌المللی با فروش سوخت هواپیما به سوریه جنگ‌زده آغاز کرد.

بنکر هولدینگ، یک تاجر سوخت که هم‌چنین یکی از بزرگترین تأمین کنندگان سوخت کشتیرانی در جهان است، به همراه شرکت تابعه دان-بانکرینگ و مدیرعامل هلدینگ متهم به نقض تحریم‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا در سال۲۰۱۱، در آغاز جنگ داخلی سوریه شده‌اند.

به گفته دادستان دولتی دانمارک در جرایم سنگین اقتصادی و بین‌المللی، در مجموع ۱۷۲۰۰۰تن سوخت جت به ارزش حدود ۶۴۷میلیون کرون دانمارک (۱۰۱میلیون دلار) در ۳۳معامله بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به شرکتهای سوری فروخته شده است.

گفته می‌شود که از طریق واسطه‌ها، سوخت جت به مکانهای مختلف در دریای مدیترانه منتقل شده و در نهایت به گیرندگان ناشناس در بندر بانیاس در غرب سوریه برده شده است.

شرکت‌های دانمارکی در صورت محکومیت ممکن است با جریمه نقدی مواجه شوند و مدیر عامل شرکت بونکر هلدینگ احتمالاً با محکومیت زندان مواجه شوند.

این محاکمه در دادگاه شهر اودنسه در حال برگزاری است و قرار است در ۱۴دسامبر به پایان برسد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c2dd6b4-fc04-4238-94e2-93db8698998f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات