728 x 90

اخبار آمريكا,

پنتاگون تعداد نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه را مشخص می‌کند

-

ورود نيروهاي آمريكايي به منطقه خاورميانه
ورود نيروهاي آمريكايي به منطقه خاورميانه
دولت جدید آمریکا به ریاست دونالد ترامپ به پنتاگون اختیار داد تا سطح نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه را مشخص کند. دونالد ترامپ دستوری جدید را صادر کرده که برخلاف روش باراک اوباما است.

تلویزیون الجزیره 12اردیبهشت96
هم اکنون پنتاگون اجازه دارد تا سطح نیروهای آمریکایی در مناطق نزاع در عراق و سوریه را مشخص کند. این تصمیم نشان می‌دهد ژنرالها در دولت ترامپ تا چه حد در تصمیم‌گیریهای واشینگتن نقش دارند.

ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید از پایگاه وسیعی در میان قانونگذاران برخوردار است.
ژنرال جیمز متیس که در گذشته بر جنگهای عراق و افغانستان نظارت داشته در پنتاگون شخصیتی کارکشته محسوب می‌شود.

ناظران عقیده دارند دونالد ترامپ از صحنه نظامی بیرون رفته و کار را در اختیار ژنرالهایش گذاشته است.

محمد الشرقاوی استاد منازعات بین‌المللی در دانشگاه جرج میسون: فکر می‌کنم ترامپ از وقتی که مادر بمبها را در افغانستان بکار گرفت روز به روز بیشتر به نیروی نظامی تکیه می‌کند. او بر روی ژنرال متیس و ژنرال کلی وزیر امنیت ملی و ژنرال مک مستر برای تعیین استراتژی نظامی آمریکا حساب باز کرده است. آنها هستند که میزان حضور نظامی در خاورمیانه را مشخص می‌کنند.

این اختیاراتی که در دست ژنرالهاست ادامه خواهد داشت و تنها به سوریه و عراق محدود نخواهد شد. این اختیارات به جنگ بزرگی که با داعش در پیش است خواهد رسید؟ من فکر می‌کنم که این مرحله مرحله سیاسی و نظامی حساسی است چرا که ژنرالهای پنتاگون آن را ترسیم می‌کنند.

در این رابطه جیمز کاراوانو مدیر بررسیهای بین‌المللی در مؤسسه هریتیج گفت: اهداف اصلی دولت آمریکا بازگرداندن ثبات و صلح به منطقه و نیز کاهش دخالت رژیم ایران است که از نظر دولت ترامپ باعث بی‌ثباتی و امنیت در منطقه می‌شود. همچنین دولت ترامپ می‌خواهد میزان آشوب در منطقه را کاهش دهد. این دولت درک می‌کند وجه نظامی تنها شامل جنگ با داعش نمی‌شود بلکه مهار بحران سوریه و ثبات در اردن نیز از اهداف این دولت است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90369d7e-279c-420e-a0ff-05b01fc11c5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات