728 x 90

نمايش انتخابات رياست جمهورى ,

سپاه پاسداران و مهندسی انتخابات

-

سپاه پاسداران و مهندسی انتخابات
سپاه پاسداران و مهندسی انتخابات
آیا باند خامنه‌ای می‌تواند نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم را مثل سال 84 یا 88 مهندسی کند؟ یعنی کاندیدای مورد نظر این باند را با نوعی تقلب حساب شده علیه باند رقیب از صندوق بیرون بکشد؟ آیا باند خامنه‌ای درصدد مهندسی کردن علیه باند روحانی هست یا خیر؟ و اگر هست چه اقداماتی در این زمینه کرده یا در دست دارد؟.

بحثهای زیادی از مهندسی انتخابات فرمایشی در رژیم می‌شود، جدای از این‌که در نهایت یک باند می‌تواند علیه باند دیگر انتخابات را مهندسی (یعنی همان تقلب) کند یا خیر، ولی حتماً برنامه مشخصی برای این کار باید داشته باشد.

واقعیت این است که طرح مهندسی سپاه و بیت یعنی باند به‌اصطلاح اصول‌گراهای رژیم از ماهها پیش برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده است.

این طرح در اساس متکی به دو مرحله‌ای کردن انتخابات و مشابه سال 88 بیرون کشیدن احمدی‌نژاد از صندوقها این بار یا رئیسی یا قالیباف را به هر نحو که شده از صندوقها بیرون بکشند.

برای تحقق این امر مجموعه اقدامات زیر را تدارک دیده‌اند:
برای پیشبرد این مهندسی در انتخابات ابتدا در جلسه‌یی که سران سپاه از قبیل طائب، جعفری و سلیمانی و... . با حقانی از نفرات بیت و نزدیک‌ترین شخص به خامنه‌ای شرکت داشتند، اقدام به تشکیل گروهی به نام جمنا کردند و سر این گروه را پاسداری به نام محمد باقر ذوالقدر گذشتند، به این اعتبار که بیرون کشیدن احمدی‌نژاد در سال 84 با 20 میلیون رأی محصول کار مهندسی باقر ذوالقدر بود. در آن زمان محمدباقر ذوالقدر رئیس ستاد مشترک و جانشین سابق فرمانده کل سپاه بود که در دولت احمدی‌نژاد با حفظ موقعیت در سپاه به سمت معاون وزارت کشور منصوب گردید، چند ماه پس از پیروزی احمدی‌نژاد، در جمع بسیجیان پیرامون پیروزی احمدی‌نژاد در سال 84 گفت: ”انتخابات نهمین دوره ریاست‌جمهوری در نوع خود بی‌نظیر بوده است. در شرایط پیچیده سیاسی که قدرتهای خارجی و جریانهای فزون خواه در داخل از مدتها قبل مترصد بوده و برنامه‌ریزی کرده بودند که نتیجه انتخابات را به نفع خود تغییر دهند و از شکل‌گیری یک دولت کارآمد اصول‌گرا جلوگیری نمایند، باید پیچیده عمل می‌شد و نیروهای اصول‌گرا بحمدالله با طراحی درست و چند لایه، توانستند در یک رقابت واقعی و تنگاتنگ، حمایت اکثریت مردم را به خدمتگزاری بیشتر و موثرتر به آنها جلب نمایند“.

در دی ماه سال 91 آخوند علی سعیدی نماینده خامنه‌ای در سپاه پیرامون محور انتخابات و سپاه گفته بود: ”وظیفه ذاتی ما [سپاه] مهندسی معقول و منطقی انتخابات است“.

اگر چه سعیدی توضیح بیشتری نسبت به مضمون ”مهندسی منطقی انتخابات“ نداد، اما ادامه جملات وی، طرح و برنامه پیش برده شده را به‌روشنی بارز کرد!. وی با اشاره به کسانی که به‌زعم او تلاش می‌کنند ”نظام را به دو قطب انتصابی و انتخابی تقسیم کنند“ تصریح کرد: ”اتفاقاً کسانی که انتصابی بوده‌اند، سالمتر از کسانی که انتخابی بودند حرکت کردند“.

بر همین اساس طی این ماههای اخیر در جمنا تلاش کردند که با مداخله مستمر سران سپاه روی یک کاندید به اجماع برسند و همزمان با رفت و آمدهای مستمر به بیت خامنه‌ای او را راضی به شرکت آخوند جلاد رئیسی در انتخابات بکنند که او کاندید نهایی اصول‌گراها بشود.

ادامه مهندسی سپاه در شورای نگهبان با رد صلاحیتهای کاندیدهای مختلف ادامه یافت. از یک هفته قبل از انتخابات رسماً در محافل درونی رژیم شنیده می‌شد که از بیش از هزار و ششصد کاندید فقط شش نفر اعلام خواهند شد. یعنی قبل از شروع هر بررسی در شورای نگهبان فرمایشی در جلسات سپاه و بیت شش نفر نیز تعیین‌تکلیف شده بودند.

این ترکیب لازمه پیشبرد موفقیت‌آمیز طرح مهندسی بود.

یکی از موضوعاتی که روزانه در جلسات سپاه مورد بحث قرار می‌گیرد، مشابه بازی شطرنج این است که چه حرکتی را بکنند که هم بیشترین آسیب و تخریب را در جناح مقابل ایجاد کند و هم فضای قیام و اعتراضی عمومی مردم که برای کل نظام و انتخابات فرمایشی آنها خطرناک هستند ایجاد نشود.

بعد از معرفی شش نفر در سه زمینه مشخص طرح مهندسی روزانه به اجرا در آمده و طراحی و مدیریت می‌شود.

یکم. در زمینه افزایش آرا و تقلبات مشخص
دوم. در زمینه فعالیتهای تبلیغاتی و افشاگری در رسانه‌ها و در مناظره ها

سوم. در زمینه مانورهای روزانه و هدایت کلی دستگاه مهندسی مثلاً طرح حمله به حسین فریدون برادر روحانی، طرح ایجاد شلوغی در برنامه‌های روحانی، طرح این‌که رئیسی فراجناحی وارد شود و نوک حمله اصول‌گراها قالیباف باشد و...

در هر سه زمینه فوق، دستگاه سپاه که به ظاهر هیچ نقشی در انتخابات نباید داشته باشد، روزانه، امر مهندسی انتخابات را هدایت می‌کند.

البته این تأکید مجدد لازم است که اینها طرحهایی است که سپاه برای مهندسی دارد، اما این‌که تا چه حد بتواند عملی کند، بحث دیگری است و به شرایط و موقعیتی که پیش می‌آید برمی‌گردد، مثلاً با توجه به این‌که وزارت کشور و اجرای انتخابات دست روحانی است آیا اینها می‌توانند به خواست خودشان برسند یا نه؟ و یا... .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87ce82ab-ffad-494d-a1d6-b32663e8ff0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات