728 x 90

سوريه,بكارگيرى سلاح شيميايى,

نیروهای رژیم اسد شهر اللطامنه را با ماده کلر بمباران کردند

-

یک شهروند مجروح سوری در نتیجه بمباران شیمیایی و یکی از نیروهای دفاع مدنی
یک شهروند مجروح سوری در نتیجه بمباران شیمیایی و یکی از نیروهای دفاع مدنی
به گزارش سایت اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه روز شنبه 9اردیبهشت هلیکوپترهای جنگی رژیم اسد شهر اللطامنه در حومه شمالی حما را با ماده کلر بمباران کردند.

گزارشگر اورینت گفت: ”هلیکوپترهای اسد شهر اللطامنه را با 6بشکه انفجاری حاوی ماده کلر بمباران کردند که منجر به مبتلا شدن تعدادی از شهروندان به‌حالات خفگی و تنگی نفس شد“.

بعد از حادثه بمباران شهر خان‌شیخون با سلاح شیمیایی این اول بار است که رژیم اسد شهر اللطامنه را با ماده کلر بمباران می‌کند. پیشتر و در پایان ماه گذشته نیروهای اسد این شهر را با ماده کلر بمباران کردند که به کشته شدن یک پزشک و مبتلا شدن تعدادی دیگر به‌حالات خفگی منجر شده بود... .

بیشتر بخوانید:

بمبارانهای سوریه - رژیم اسد و روسیه ۱۱بیمارستان را طی ماه جاری میلادی ویران کرده‌اند


ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه روز پنجشنبه 7 اردیبهشت 96 با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد تعداد بیمارستانهای ویران‌شده طی ماه جاری میلادی توسط نیروی هوایی رژیم اسد و روسیه به 11مورد رسید.

این ائتلاف افزود هواپیماهای روسی روز پنجشنبه سه بیمارستان را در حومه ادلب بمباران کردند. تعدادی از بیماران و شهروندان و کادرهای پزشکی شهید و مجروح شدند. طی این حمله دو بیمارستان در شهرکهای معره‌زیتا و دیرشرقی در حومه ادلب و یک بیمارستان هم در شهرک جسرین در حومه دمشق مورد اصابت واقع شده و از کادر ارائه خدمات درمانی خارج شدند.

ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه رژیم اسد و روسیه و رژیم ایران را مسئول هدف قرار دادن مستمر بیمارستانها و مراکز درمانی می‌داند و به جامعه جهانی و سازمانهای بین‌المللی و قانونی مسئولیتشان را در برابر این جنایات یادآوری می‌کند... .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c311e6a-9894-4cb6-999b-127f98bcbf48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات