728 x 90

سوريه,دخالتهای ایران,

ائتلاف ملی سوریه: رژیم اسد و روسیه ۱۱ بیمارستان را طی ماه جاری میلادی ویران کرده‌اند

-

بمباران بیمارستانها توسط اسد و روسیه در سوریه
بمباران بیمارستانها توسط اسد و روسیه در سوریه

ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه روز پنجشنبه 7اردیبهشت 96 با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد تعداد بیمارستانهای ویران‌شده طی ماه جاری میلادی توسط نیروی هوایی رژیم اسد و روسیه به 11مورد رسید.

این ائتلاف افزود هواپیماهای روسی روز پنجشنبه سه بیمارستان را در حومه ادلب بمباران کردند. تعدادی از بیماران و شهروندان و کادرهای پزشکی شهید و مجروح شدند. طی این حمله دو بیمارستان در شهرکهای معره‌زیتا و دیرشرقی در حومه ادلب و یک بیمارستان هم در شهرک جسرین در حومه دمشق مورد اصابت واقع شده و از کادر ارائه خدمات درمانی خارج شدند.


دفاع مدنی در حال تخلیه شهدا و مجروحان یک بیمارستان منهدم شده توسط هواپیماهای رژیم اسد و روسیه
 
دفاع مدنی در حال تخلیه شهدا و مجروحان یک بیمارستان منهدم شده توسط هواپیماهای رژیم اسد و روسیه


ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه رژیم اسد و روسیه و رژیم ایران را مسئول هدف قرار دادن مستمر بیمارستانها و مراکز درمانی می‌داند و به جامعه جهانی و سازمانهای بین‌المللی و قانونی مسئولیتشان را در برابر این جنایات یادآوری می‌کند... .

تصاویری از بمباران بیمارستان در سوریه
 
در بمباران بیمارستانی در سوریه یک نفر وسائل پزشکی را از زیر آوار جمع کرده است

بمباران بیمارستانها توسط رژیم اسد و روسیه در ماه جاری میلادی – جزییات و تواریخ

2 آوریل: به‌دلیل حمله هوایی روسیه علیه یک بیمارستان دولتی در شهر معره النعمان در استان ادلب در شمال غرب سوریه، به‌حالت غیرقابل استفاده در آمده و 10تن از غیرنظامیان مجروح شدند.

4 آوریل: در پی حمله هوایی رژیم اسد با استفاده از بمبهای حاوی گاز سارین به مناطق مسکونی در خان شیخون سوریه که منجر به کشته شدن بیش از 100نفر شده بود، مرکز دفاع مدنی و بیمارستان «رحمت» چندین بار مورد حمله شدید رژیم مذکور قرار گرفتند و از دور استفاده خارج شدند.

7 و 8 آوریل: درمانگاه منطقه حیش از توابع ادلب بمباران شد. در این حمله که توسط جنگنده‌های روسیه صورت گرفته دست‌کم 10 غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

16 آوریل: بیمارستان رحمت شهرستان خان شیخون نیز بلافاصله پس از آغاز به کار بخش‌هایی از آن بار دیگر بمباران شد.

17 آوریل: بیمارستان اخلاص روستای شنان ادلب هدف حمله قرار گرفت. در همان روز بیمارستان عربین غوطه شرقی دمشق نیز بمباران شد.

22 آوریل: بیمارستان زیرزمینی روستای عابدین از توابع ادلب هدف حمله هوایی قرار گرفت که هم باعث تخریب کامل و تعطیلی آن و هم منجر به جان باختن 4 غیرنظامی شد.

25 آوریل: نیز بیمارستانی در شهرستان کفرتخاریم در شمال غربی استان ادلب بمباران شد. در این حمله 2 آمبولانس به‌طور کامل تخریب شده، ساختمان بیمارستان نیز آسیب جدی دید و تعطیل شد. این حمله تلفات جانی نداشت.

27 آوریل: بیمارستان دانشگاهی منطقه دیر شرقی شهر معره النعمان استان ادلب مورد حمله قرار گرفت. در این حمله بیمارستان کاملاً تخریب و 3 غیرنظامی کشته و 8نفر دیگر مجروح شد. در همان روز چندین آمبولانس در منطقه معر زیتا از توابع شهر معره نعمان بمباران شد که در آن 4 پرسنل پزشکی جان خود را از دست دادند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9d342e9-e90a-4024-8201-f89c9572ead0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات