728 x 90

تغيير سياستهاى دولت آمريكا در قبال رژيم ايران,تحریم‌ها علیه ایران,

وزیر خارجه آمریکا:‌ رژیم ایران اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان با بدترین سابقه حقوق‌بشری است

-

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا شب گذشته 30فروردین 96 سیاست دولت دونالد ترامپ در قبال رژیم ایران را تشریح کرد.

وی گفت:‌ «دولت ترامپ در حال حاضر در سراسر دولت در حال بررسی سیاست خود در قبال رژیم ایران است. امروز می‌خواهم به تحریکات هشدار دهنده و جاری آن در صدور تروریسم و خشونت و بی‌ثبات کردن بیش از یک کشور به‌طور همزمان اشاره کنم.

رژیم ایران اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان است و مسئول تشدید درگیریهای متعدد و تضعیف منافع آمریکا در کشورهایی مانند سوریه، یمن، عراق و لبنان می‌باشد و به حمایت از حملات علیه اسراییل ادامه می‌دهد.

یک ایران بدون مهار، همان مسیری را طی می‌کند که کره شمالی طی کرده و تمام جهان را به خود مشغول کرده است.

آمریکا می‌خواهد از دومین نمونه‌ای رویکرد ”صبر استراتژیک“ که شکست خورده است اجتناب کند.

برای اتخاذ یک سیاست جامع در قبال رژیم ایران باید همه تهدیدهایی که از جانب این رژیم متوجه منطقه و جهان می‌شود را بار دیگر مورد بررسی قرار داد و مشخص است که این تهدیدها هم بسیار هستند.

رژیم ایران به حمایت از رژیم بیرحم اسد در سوریه ادامه می‌دهد، جنگی را طولانی می‌کند که تقریباً نیم میلیون مردم سوریه را کشته و میلیونها نفر دیگر را آواره کرده است.

رژیم ایران از رژیم اسد حمایت می‌کند حتی با وجود این‌که دست به فجایعی علیه مردم خود از جمله با تسلیحات شیمیایی می‌زند.

رژیم تهران برای نیروهای خارجی که در داخل سوریه می‌جنگند حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و آموزشی ارائه می‌دهد و اعضای سپاه پاسداران را نیز برای شرکت مستقیم در عملیاتها به آن کشور اعزام می‌کند.

در عراق، رژیم ایران از برخی گروه‌های شبه‌نظامی عراقی – عمدتاً از طریق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت می‌کند، که این کار امنیت و ثبات عراق را سالهاست به خطر انداخته است.

در یمن، رژیم ایران از حوثیها که تلاش می‌کنند دولت را سرنگون کنند با تأمین تجهیزات نظامی و تأمین مالی و آموزشی حمایت می‌کند، در نتیجه مرز جنوبی عربستان سعودی را تهدید می‌کند.

نیروهای اماراتی با ممانعت از رژیم ایران در یمن و نیروهای ائتلاف در دریای عرب، شبکه‌یی از ایران را افشا کردند که تلاش دارند حوثی‌ها را تسلیح و تجهیز کنند.

شناورهای رژیم ایران هم‌چنان آزادی تردد دریایی را در خلیج‌فارس با آزار و اذیت کشتیهای آمریکایی که به‌طور قانونی عمل می‌کنند تهدید می‌کنند.

رژیم ایران به حملات سایبری علیه آمریکا و متحدان آن در حوزه خلیج‌فارس دست‌زده است.

رژیم ایران در پشت برخی از حملات تروریستی در سراسر کشورهای باقی جهان بوده و از جمله در توطئه ترور عادل الجبیر سفیر عربستان سعودی در واشینگتن، دست داشته است.

خواه تلاش‌ها برای سوقصد بوده باشد یا حمایت از تسلیحات کشتار جمعی یا اعزام شبه‌نظامیانی که بی‌ثباتی ایجاد کنند، رژیم ایران ذخایر مالی و زمان خود را برای مختل کردن صلح صرف می‌کند.

رژیم ایران کماکان بدترین سابقه حقوق‌بشری جهان را دارد، مخالفان سیاسی به‌طور منظم زندانی یا اعدام می‌شوند. ایران به نقطه نازل رنج‌آور اعدام نوجوانان و افرادی که مجازاتشان متناسب با جرمشان نمی‌باشد، رسیده است.

رژیم ایران به‌طور خودسرانه خارجیان از جمله شهروندان آمریکایی را به اتهامات دروغین بازداشت می‌کند، چندین شهروند آمریکایی هم‌چنان مفقودند یا در ایران زندانی هستند، سوای بدرفتاریهایی که در درون مرزهای خود مرتکب می‌شود، تهدیدی علیه باقی جهان نیز اعمال می‌کند.

جاه‌طلبیهای اتمی رژیم ایران تهدید بزرگی برای صلح و امنیت بین‌المللی دارد. این عادت و رفتار آنهاست که از تمامی منابعی که در دست دارند برای آشفته کردن مردم و کشورها بکار گیرند.

رژیم ایران با آزمایش اخیر موشکهای میان‌برد بالستیکی خود، به توسعه و تکثیر فن‌آوری موشکی خود ادامه می‌دهد که در سرپیچی با قطعنامه 2231 شورای امنیت است.

پیش از این اعلام کرده است دومین آزمایش پرتاب کننده موشکی سیمرغ را انجام خواهد داد که آنرا به ‌عملیاتی نمودن موشک قاره‌پیمای بالستیکی نزدیکتر می‌کند.

هر بحثی در مورد رژیم ایران بدون اشاره به برجام ناقص است، برجام نتوانسته است این هدف را که یک ایران غیراتمی بوده را محقق کند. برجام تنها، قصد آنها که یک کشور اتمی بشوند را به تأخیر می‌اندازد. این توافق اتمی نشان‌دهنده همان سیاست شکست خورده گذشته است یعنی همان تهدیدی قریب‌الوقوع که ما از طرف کره شمالی مواجه هستیم.

دولت فعلی قصد ندارد مسأله ایران را به دولت آینده واگذار کند.
واقعیت مستند روشن است و فعالیتهای تحریک‌آمیز رژیم ایران، آمریکا، منطقه و جهان را مورد تهدید قرار داده است.

در برجام سایر تهدیدات جدی که از طرف رژیم ایران با آن مواجه هستیم و من تنها معدودی از آنها را با شما در میان گذاشتم نادیده گرفته شده است.

به همین خاطر نظر ما این است که ما باید رژیم ایران را به‌لحاظ تهدیدی که نسبت به همه مناطق جهان نشان می‌دهد به‌صورتی جامع نگاه کنیم و برجام تنها یک عنصر از آن است.

بنابراین ما می‌خواهیم خود برجام را بازبینی کنیم و همان‌طور که گفتم هدف ما با برجام محقق نمی‌شود بلکه یک نمونه دیگر از باج دهی جاه‌طلبیهای آنها برای مدت کوتاهی است و کسی باید دوباره بعداً به آن بپردازد. ما این را شیوه درستی در کار با رژیم ایران نمی‌بینیم به‌خصوص با توجه به سایر فعالیتهای مسأله ساز دیگر رژیم ایران این را سیاست درستی نمی‌بینیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6893f1a-a2b4-4ff0-a154-4739c800f817"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات