728 x 90

درهم شکستن تهاجم نظامیان اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران در حلب

رزمندگان ارتش آزادی سوریه تهاجم نیروهای اسدر را در هم شکستند
رزمندگان ارتش آزادی سوریه تهاجم نیروهای اسدر را در هم شکستند
جبهه حلب بار دیگر شعله‌ور شد. رزمندگان ارتش آزادی سوریه روز پنجشنبه 24فروردین 96 تهاجم نظامیان اسد و پاسداران و شبه‌نظامیان رژیم ایران را در چند محور به شکست کشاندند. برنامه توفان تغییر امروز را با گزارشی از وضعیت نبردها در حلب شروع می‌کنیم.

شهر حلب بعد از نزدیک به 5ماه از تسلط نظامیان و شبه‌نظامیان اسد بر محله‌های شرقی آن، بار دیگر به صحنه رویارویی رزمندگان با این نیروها تبدیل شده است.

نظامیان اسد با پشتیبانی پاسداران رژیم ایران و شبه‌نظامیان عراقی و حزب‌الله لبنان، تهاجم سنگینی را علیه مناطق آزاد شده تحت کنترل رزمندگان ارتش آزادی سوریه، آغاز کردند. نبردها در محله غربی زهرا شروع شد و در جبهه‌های مختلف در اطراف شهر حلب، گسترش یافت. درگیریها در مناطق ملاح، شویحنه و لیرمون شدت یافت.

پیش از حمله، نظامیان اسد با توپخانه سنگین مناطق مذکور را گلوله‌باران کردند. هواپیماهای روسی نیز از هوا این مناطق را زیر آتش گرفتند به‌طوری‌که بمبارانها به مناطق غربی سوریه در مرز ترکیه نیز رسید.

نیروهای دشمن با این تهاجم قصد دارند مناطق تحت کنترل رزمندگان از جمله محله زهرا بزرگترین محله غربی شهر حلب را از سایر مناطق جدا کنند. آنها با ایجاد شکافی در اطراف شهر حلب تلاش می‌کنند راهی به شهرهای محاصره شده نبل و زهرا باز کنند. این دو شهر که شبه‌نظامیان رژیم در آن مستقر هستند، مدتهاست که در محاصره نیروهای اپوزیسیون قرار دارند.

با این کار، رژیم اسد می‌تواند نزدیک به 100 کیلومتر در حومه شمالی حلب پیشروی کرده و شهرهای مهمی را اشغال کند.

رژیم اسد طبق این طرح، که بر آن نام «حرکت مورچه‌وار» گذاشته، ابتدا شکافهایی را ایجاد می‌کند بعد از آن مناطق را جدا کرده و محاصره می‌کند. رژیم اسد، پیشتر، این استراتژی را برای تسلط بر شهر حلب طی عملیاتی که 4سال به طول انجامید، تجربه کرده است. اگر رژیم اسد بتواند در این مناطق پیشروی کند، همانند مناطق دیگر، ما شاهد مناطقی محاصره شده خواهیم بود که در معرض گرسنگی و کوچ اجباری با رنگ فرقه‌گرایی، قرار خواهند گرفت. زیرا منطقه مورد هدف رژیم، عمق حیاتی شهرهای نبل و زهرا را تشکیل می‌دهد که عملاً گروه‌های وابسته به حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان افغانی که رژیم ایران آنها را هدایت می‌کند، بر آنها مسلط هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e418791e-119b-4dd5-b67b-16067acad2c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات