728 x 90

اخبار مصر,

۳ماه وضعیت اضطراری در مصر به‌دنبال حمله تروریستی علیه مسیحیان

-

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر
عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر
به گزارش خبرگزاریهای بین‌المللی 21فروردین 96 شمار کشته‌شدگان انفجارها در کلیساهای دو شهر مختلف مصر، به حداقل ۴۴ تن رسیده است. بیش از 100نفر نیر مجروح شده‌اند.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، ساعتی پس از این انفجارها در یک سخنرانی اعلام کرد خواستار برقراری سه ماه وضعیت اضطراری در مصر است.

روز یکشنبه دو انفجار یکی در کلیسای مسیحیان قبطی شهر طنطا و دیگری در شهر اسنکدریه، به‌وقوع پیوست. شامگاه ۲۰ فروردین‌ماه، داعش مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.

رئیس‌جمهوری مصر اکنون خواستار افزایش شمار سربازها و نیروهای امنیتی در اطراف ساختمانهای دولتی و حساس و نیز کلیساها شده‌است. طرح او برای برقراری وضعیت اضطراری به‌مدت سه ماه باید به تصویب پارلمان مصر برسد.

مسیحیان ۱۰ درصد جامعه مصر را تشکیل می‌دهند. انجارهای اخیر تنها اندکی پیش از آغاز مراسم عید پاک، از مهم‌ترین مراسم دینی مسیحیان رخ داده؛ مراسمی که در سال جاری میلادی، ۱۶ آوریل، یعنی یک هفته دیگر برگزار خواهد شد. همچنین پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک، قرار است در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل به مصر سفر کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16710f4b-9113-4672-99f3-6fd9a77a08e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات