728 x 90

سوريه,

اثبات استفاده از سلاح شیمیایی توسط اسد در پزشکی قانونی

-

نشانه‌های تنفس «گاز اعصاب»بر روی قربا نیان جنایت شیمیا یی اسد
نشانه‌های تنفس «گاز اعصاب»بر روی قربا نیان جنایت شیمیا یی اسد
وزیر دادگستری ترکیه امروز پنجشنبه 17فروردین 96 در سخنانی در جمع خبرنگاران اعلام کرد ”آزمایش‌های پزشکی قانونی، استفاده از اسلحه شیمیایی در حمله به شهرک خان شیخون در استان ادلب و اقع در شمال غرب سوریه را ثابت می‌کند“.

این اظهارات پس از انتقال حدود 30تن از مصدومان حمله شیمیایی اسد به خان شیخون به بیمارستانهای ترکیه و معاینات آنها انجام شد.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی نیز در بیانیه‌يی اعلام کرد ”نشانه‌های تنفس «گاز اعصاب» در جنازه‌های قربانیان دیده می‌شود. نشانه‌های دیگری هم در برخی از قربانیان دیده شده که گویا در معرض مواد شیمیایی فسفر قرار گرفته‌اند که نوعی ماده شیمیایی حاوی گاز اعصاب است“.

در همین حال سازمان گزارشگران بدون مرز نیز روز چهارشنبه 16فروردین در بیانیه‌يی تأکید کرد ”پزشکان سازمان هشت‌تن از مصدومانی که به بیمارستان شهرک باب الهوا در نزدیکی مرزهای ترکیه منتقل شده‌اند را درمان کردند. عوارضی در آنها مشاهده شد هم‌چون گشادی مردمک چشم و تشنج عضلات که ناشی از قرار گرفتن در معرض گاز اعصابی مانند گاز سارین است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2307daf1-39b4-4325-b3e8-952c56e01913"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات