728 x 90

جنبش زنان ايران,جنبش برابرى زنان ,

گردهمایی در دانشگاه فولرتون کالیفرنیا در همسبتگی با مبارزات زنان ایران

-

 -
-
در یک گردهمایی در دانشگاه فولرتون کالیفرنیا، که در همبستگی با مبارزات زنان ایران برای آزادی و برابری برگزار شده بود، شرکت کنندگان پایداری مردم ایران به‌ویژه زنان را ارج گذاشتند و بر حمایت و همراهی با این مبارزات تأکید کردند.

در این گردهمایی که در دانشگاه فولرتون شهر اورنج کانتی در کالیفرنیا برگزار شد، سخنرانان سرکوب زنان و نقض حقوق اولیه آنها توسط رژیم زن‌ستیز آخوندی را محکوم کردند و بر همبستگی خود با زنان پیشتاز در صفوف مقاومت ایران برای پیشبرد جنبش برابری و علیه بنیادگرایی و تروریسم برخاسته از دیکتاتور زن‌ستیز آخوندی تأکید کردند.
 
به‌مناسبت روز جهانی زن جلسه‌یی به دعوت انجمن زنان جنوب کالیفرنیا در دانشگاه فولرتون در اورنج کانتی کالیفرنیا برگزار شد.

پس از خیرمقدم شکوفه شریف از اعضای انجمن زنان جنوب کالیفرنیا خانم پروانه مختاری تاریخچه مختصری از فعالیتهای این انجمن برای حاضران ارائه داد وی گفت‌:
جامعه زنان کالیفرنیا برای دموکراسی در ایران همگی را تشویق به پیوستن به مبارزه علیه بنیادگرایی و نقض حقوق‌بشر و نقض حقوق زنان می‌کند تمامی اعضاء با سوابق مختلف در یک مورد قلبشون باهم هست و آن دیدن ایرانی آزاد و دنیایی صلح آمیز میباشد.

سپس خانم لیندزی هوروات عضو شورای شهر هالیوود غربی و شهردارسابق این شهر به سخنرانی پرداخت و از جمله گفت:
من امیدوارم و خوشحالم که دوستانمان و فامیلهای شما سالم و سلامت در آلبانی در صلح هستند.
با وجود خانم مریم رجوی این مقاومت ادامه پیدا کرده و کسانی که در این مقاومت شرکت کرده‌اند پا برجا باقی مانده‌اند. با کمک او مقاومت از هر چالشی عبور کرده و باقیمانده است.
من افتخار می‌کنم که در کنار شما باشم و این مبارزه را به جلو ببریم. و دوست دارم که نقش بیشتری در ادامه راه این مقاومت داشته باشم تا مطمئن شویم که در آینده شما ایرانی آزاد و امن را دارید که همگی ما به آن افتخار خواهیم کرد.

دکتر اشرف زادشیر در سخنان خود پس از توضیحاتی در مورد جهان هستی و نقش انسانها در آن، به مبارزه زنان برای آزادی طی قرنها پرداخت و سپس در مورد ایران گفت:
”در37سال اخیر دنیای ما تجربه‌ای از وحشیانه‌ترین و تزویر آمیزترین حکومت دینی یعنی رژیم ایران را داشته است.
در ایران هزاران زن شجاع فریاد زنده باد آزادی را ایستاده بر چوبه‌های اعدام فریاد زدند. امروز ما صدها زن شجاع در زندانهای ایران داریم زنانی که پیام الهام‌بخش ”مقاومت تاپیروزی” را می‌فرستند.
اجازه بدهید که از زنان مقاومت ایران قدردانی بکنم. زنانی که دموکراسی و جامعه آزاد را مردم در آن با همکاری و برابری و برابری با هم زندگی می‌کنند، را گرامی می‌دارند.
زنانی مانند آسیه رخشانی از کالیفرنیا، مهدیه مددزاده از ایران، صبا هفت‌برادران از آلمان. آنها نمی‌توانستند گوش و چشمهای خود را در رابطه با مقاومت مملکت‌شان در مورد ستم و سرکوب ببندند.
 
دوستان من در دنیای امروز، ما جنبش و مقاومتی علیه ستم و سرکوب داریم که رهبری آن در دستان زن درخشانی است که با تمامی سختیها و مشکلات یک مقاومت ملی را رهبری می‌کند و امید میلیونها زن در خاورمیانه و جهان می‌باشد.
مریم رجوی می‌گوید: ما متعهد به اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و میثاق بین‌المللی و کنوانسیونهای جهانی که شامل میثاق بین‌المللی مدنی و حقوق سیاسی و کنوانسیون ضد شکنجه و کنوانسیون برای از بین بردن هر گونه تبعیض علیه زنان است می‌باشیم.

سخنران دیگر این مراسم سولماز ابوعلی قهرمان کاراته آمریکا به‌مدت 11سال، طی سخنانی ضمن توضیح سرکوب زنان در ایران و نقض حقوق آنان توسط رژیم آخوندی، نحوه آشنایی‌اش با مقاومت ایران به‌ویژه با رزم و نبرد زنان پیشتاز مجاهد را بازگو کرد و گفت: در کودکی داستانهایی درباره گروهی از زنان به‌نام مجاهدین که می‌توانستند در هر شرایطی برای چیزهایی که حق بود مبارزه کنند را می‌شنیدم. بعداً یاد گرفتم که مثل آنها بجنگم. بعد از تحقیقات زیاد دریافتم که این مقاومت با دیدگاهی مترقی به موضوعاتی مثل دموکراسی، برابری و آزادی دارد و در رویارویی با موانع و مشکلات بدون این‌که دیدگاهش را تغییر بدهد ارزشهای بالاتری را خلق کرده است.
وی افزود: من در ایران بدنیا آمدم ولی در آمریکا بزرگ شدم ولی کلمات مریم رجوی با تک‌تک سلولهای من همخوانی دارد، این به‌خاطر این است که او راهی را در مقابل ما گذاشته که نیاز تمامی انسانهای دنیا می‌باشد او زنی است که من باور دارم رهبر همه انسانها می‌باشد.

سخنران دیگر جلسه زنان در دانشگاه فولرتون کالیفرنیا خانم سوزان باج رئیس انستیتوی سوریه برای پیشرفت بود. وی در سخنان خود درد و رنجی که زنان سوریه بر اثر جنایات رژیم آخوندی و بشار اسد متحمل می‌شوند را یادآور شد و گفت:
رژیم اسد و ملاهای ایران احترامی برای انسانیت و حقوق‌بشر قائل نیستند و به همین خاطر احترامی برای زنان نمی‌گذارند. ما باید متحد شویم و در کنار یکدیگر بایستیم همراه با این زنان در جنگشان علیه این ظالمان. ما باید به خشونت خاتمه بدهیم.

مینا انتظاری زندانی سیاسی سابق و فعال حقوق‌بشر در سخنرانی خود گفت:
در سال 67، قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران به فتوای خمینی آغاز شد. و تا چندین هفته ادامه داشت و جان هزاران زندانی سیاسی را گرفت. به‌طور مشخص هزاران تن از افراد جنبش اصلی اپوزیسیون ایران، مجاهدین خلق ایران، به‌طور مخفیانه در تهران و دیگر شهرهای کشور بدار کشیده شدند.
عملا، این «نسل کشی» بود از زندانیان سیاسی ایران و یا به عبارت دیگر «هولوکاست» ملاها بود.
حقیقت آنست که تمامی رهبران گذشته و کنونی رژیم ملایان، در آن « جنایت علیه بشریت» به‌طور فعال شرکت داشتند. حسن روحانی رئیس‌جمهور کنونی ملایان هم یکی از آنها بود.
به‌عنوان نتیجه‌گیری باید بگویم، پژواک پیام همه آن زنان و مردان دلاور به ما این است که «می‌توان و باید» برای کسب حقوقمان بایستیم، برای آزادی، دموکراسی و برابری.

نسرین مالاحیس از فلسطین در سخنان خود گفت: زنان ایران هم‌چنان در طی 38سال گذشته مبارزه می‌کنند، تا آزادی و دموکراسی را محقق کنند. این زنان می‌توانند در کشورشان تغییر را ایجاد کنند.
در طرف دیگر خاورمیانه، زنان فلسطینی در شرایط اشغال زندگی می‌کنند و روزانه با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند به‌عنوان مثال شرایط تحت کنترل تردد، درصد بیکاری و فقر، آنها زندگی را در شرایط بی‌ثباتی، ناامنی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سر می‌کنند.
من قویاً اعتقاد دارم که زنان از تمامی پیشینه‌ها فرصتهای زیادی دارند که سهمی داشته باشند و در این جهان تغییر ایجاد کنند.

آنی زوه ولد مسؤل جامعه مسلمانان برای ارزشهای پیشرو در سخنرانی خود به تشریح فعالیتهای سازمان متبوع خود برای برابری زنان پرداخت و در مورد بنیادگرایی گفت:
هفته گذشته در ژنو بودم وبا نماینده ویژه سازمان ملل کار می‌کردم که چطور بنیادگرایی می‌تواند در آزادیهای مختلف و آزادی تفکر و آزادی بیان ما تاثیر بگذارد. و این تاثیرات می‌تواند در جنبه‌های هنری و نحوه زندگی نحوه لباس پوشیدن و صحبت کردن و یا نحوه تفکر و یا حتی چه مطلبی می‌خوانیم و یا چه فکر می‌کنیم، باشد.
یکی از ریشه ای‌ترین مسائلی که ما انجام داده‌ایم پرداختن به نقض حقوق‌بشر تحت پوشش شریعت اسلامی است.
 


دکتر پریس سبو پزشک جراح و متخصص سرطان سخنران دیگر این جلسه بود وی گفت: من در کنار زنانی ایستاده‌ام که مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند اعم از این‌که از ایران، سوریه یا فلسطین باشند.
ما کشوری داریم که زنان بسیار قوی و موفق دارد. (به این پنل) نگاه کنید دکتر هست، متخصص هست، زندانی سیاسی شکنجه شده هست که راجع به نقض حقوق‌بشر صحبت می‌کند، این معنی زن ایرانی برای من است.
من قلبم با تمام زنان تحت ستم است.
مراسم گرامیداشت روز جهانی زن در کالیفرنیا با هنرنمایی هنرمندان از کشورهای مختلف همراه بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8db6bf6e-a9ce-41bf-8560-02b495b4d813"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات