728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

درگیری در خیابانهای اکوادور با اعلام نتایج اولیه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

-

درگیری در خیابانهای اکوادور
درگیری در خیابانهای اکوادور
بر اساس شمارش اولیه آرا در اکوادور، نامزد چپگرای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پیروز دور دوم انتخابات است. این در حالی است که گیرمو لاسو، بانکدار سابق نیز یکشنبه شب با اعلام پیروزی تقلب در این دور از انتخابات را مطرح کرد. گزارشها حاکی از تجمع طرفداران لاسو در مقابل شورای انتخابات در کیتو، پایتخت این کشور و درگیری میان حامیان این نامزد محافظه‌کار و پلیس اکوادور است. در شمارش اولیه آرا لنین مورنو، نامزد سوسیالیست و معاون اول سابق رئیس‌جمهور رافائل کورئا، نزدیک به ۵۲ درصد و گیرمو لاسو نامزد محافظه‌کار ۴۸ درصد آرا در دور دوم انتخابات را کسب کرده‌اند.

مورنو، ۶۴ ساله بر اثر اصابت گلوله در سال ۱۹۹۸ مجروح شد و از آن پس بر روی صندلی چرخدار می‌نشیند. لنین مورنو دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری را با کسب ۳۹، ۳۶ درصد آراء پشت سر گذاشته بود. این نامزد چپگرا در جریان کارزار تبلیغاتی خود با شعار انتخاباتی «مبارزه با فساد» در بخش دولتی وعده داد که در صورت پیروزی، کمکهای دولتی به زنان سرپرست خانوار، مستمری بگیران و معلولان را افزایش دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5623ab54-2712-4cb3-9121-7784b1d274c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات