728 x 90

وحشت کیهان خامنه‌ای از اجرایی شدن تحریمهای وزارت خزانه‌داری علیه سپاه پاسداران

اجرایی شدن تحریمهای وزارت خزانه‌داری علیه سپاه پاسداران
اجرایی شدن تحریمهای وزارت خزانه‌داری علیه سپاه پاسداران
کیهان خامنه ای: شروع جدی مادر تحریم‌ها از امروز کلید می‌خورد و شرایط به قبل از برجام و حتی بدتر از آن برمی گردد

کیهان خامنه‌ای نیز وحشت نظام آخوندی از اجرایی شدن تحریمهای وزارت خزانه‌داری علیه سپاه پاسداران را منعکس کرد و نوشت:
در مردادماه سال جاری طرح «کاتسا 2017» به‌دلیل گستردگی به «مادر تحریم ها» و «سیاه‌چاله تحریم» مشهور شد.

در حقیقت این طرح- همانند دیگر طرح‌های ضدنظام- با هماهنگی کامل دموکراتها و جمهوری‌خواهان تصویب و به قانون تبدیل شد (و) برای چندمین بار ثابت کرد که (آنها) در دشمنی با (نظام) هیچ اختلاف‌نظری با هم ندارند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با شناسایی سپاه پاسداران ذیل دستور اجرایی 13224اجرای قانون کاتسا را رسماً آغاز کرد.

پس از آن وزارت خزانه‌داری اعلام کرد بر اساس قانون کاتسا تا 31اکتبر (9آبان) فرصت دارد تا دفاتر، نهادها و افراد وابسته به سپاه را ذیل دستور اجرایی 13224شناسایی کند.

بر این اساس شروع جدی مادر تحریم‌ها از امروز کلید می‌خورد. یعنی زمانی که وزارت خزانه‌داری تعداد زیادی از افراد و نهادها را به‌دلیل ارتباط با سپاه پاسداران درون لیست تحریم قرار می‌دهد.

در این طرح انواع محدودیت‌های اقتصادی از بلوکه شدن دارایی‌ها در خاک آمریکا تا ممنوعیت ارایه خدمات بانکی به فرد یا نهاد تحریمی قرار دارد. به‌طور ویژه این طرح به‌دلیل قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی، تبعات اقتصادی فراوانی برای نظام در پی دارد بر همین اساس می‌توان گفت شرایط روابط بانکی نه به قبل برجام بلکه به شرایطی به مراتب بدتر از آن بازمی‌گردد.

ویژگی مهم این طرح قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی است... قسمت خطرناک و نگران‌کننده این است که افراد و نهادهایی که دارای ارتباط کاری با سپاه هستند، باید تحریم شوند. وضعیت وقتی بغرنج‌تر می‌شود که وقتی یک فرد یا نهاد ایرانی در لیست تحریمی قرار می‌گیرد هیچ بانک خارجی همکاری نخواهد کرد و همین شبکه بسیار شکننده‌ای که بعد از برجام شکل گرفته است، به‌شدت متزلزل خواهد شد.

سیاه‌چاله چیزی است که تمام اشیا نزدیک به خود را به درون سیاه‌چاله می‌کشد... با توجه به آن که سپاه یک نهاد رسمی و دارای روابط نظام‌مند با ساختارهای دولتی و غیردولتی است، سبب می‌شود تا بخش زیادی از حاکمیت اعم از دولت یا سایر قوا و نهادها به درون لیست تحریمی بروند. این اتفاق همانند یک سیاه‌چاله عمل می‌کند و تعداد زیادی از نهادها که قابل پیش‌بینی نیست را تحریمی می‌کند. حتی قابل تصور است که بانک مرکزی که در برجام از تحریم خارج شد دوباره به لیست تحریم بازگردد.

بعد از برجام... فقط بانکهای کوچک حاضر به پذیرش ریسک همکاری شده و همکاری می‌کردند... حالا فرض کنید به یک دفعه چند هزار فرد و نهاد ایرانی وارد این لیست تحریمی‌شوند. طبیعی است که در آن زمان هیچ بانکی ولو کوچک حاضر به همکاری با نظام نشوند. پس شرایط به قبل از برجام و یا حتی بدتر از آن برمی‌گردد.

واقعیت آن است با تصویب این طرح دیگر چیزی از برجام باقی نخواهد ماند که بخواهیم درباره نقض شدن یا نشدن آن صحبت کنیم. (کیهان خامنه‌ای: 9آبان 96)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6c9672d-10d1-4f09-ac4a-b593486d6dd3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات