728 x 90

اخبار يمن,

شبه‌نظامیان حوثی تهدید کردند وزیر دفاع سابق یمن را به رژیم ایران تحویل می‌دهند

-

ژنرال محمود الصبیحی، وزیر دفاع سابق
ژنرال محمود الصبیحی، وزیر دفاع سابق
شیخ یکی از قبایل یمن گفت رهبران شبه‌نظامیان حوثی تهدید کرده‌اند در صورتی که دولت مشروع یمن به خواسته‌های آنها توجه نکند، ژنرال محمود الصبیحی، وزیر دفاع سابق یمن را که در اسارت دارند به ایران می‌فرستند.

به گزارش العربیه شیخ رشاد العطری، از استان لحج گفت فرماندهان شبه‌نظامیان حوثی به او گفته‌اند که خواستار اقدام سریع و فوری هستند.

العطری گفت تلاش بسیار کرده تا مذاکرات برای آزادی اسیران جنگی را با حوثی‌ها به پیش ببرد، اما شبه‌نظامیان تمایلی به این کار نداشته‌اند.

شبه‌نظامیان حوثی از ابتدای شروع درگیریها در یمن در سال ۲۰۱۵ شماری از رهبران این کشور از جمله ژنرال محمود الصبیحی، ناصرمنصور هادی و فیصل رجب را در بازداشت خود دارند.

در همین حال منابع میدانی یمن اعلام کردند نیروی هوایی ائتلاف زاغه‌های اسلحه شبه‌نظامیان حوثی و صالح در جبل الثار در محور البقع در شمال استان صعده را نابود کردند. در این حمله شماری از تجهیزات سنگین و سبک شبه‌نظامیان نابود شد.

العربیه افزود:‌ از سوی دیگر در عملیات نیروهای ارتش ملی یمن در مقبنه در غرب تعز ۷ شبه‌نظامی حوثی کشته و ۱۷ نفر زخمی شدند. در این عملیات جلوی نفوذ شبه‌نظامیان به منطقه جبل علقه در الکدحه گرفته شد و تلفات سنگینی به آنها وارد آمد.

نیروی هوایی ائتلاف نیز موضع شبه‌نظامیان در قرارگاههای خالد و مفرق المخا در غرب تعز را هدف قرار دادند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec9e78fc-a21f-467a-81a4-621d724f354d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات