728 x 90

سوريه,

مصاحبه با ژنرال اسعد الزعبی درباره گفتگوهای بی‌نتیجه در مورد بحران سوریه

-

ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت اپوزیسیون سوریه
ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت اپوزیسیون سوریه
ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت اپوزیسیون سوریه در مذاکرات ژنو 3 معتقد مذاکره با رژیم اسد راه به جایی نمی‌برد چون هیچ‌وجه اشتراکی میان مذاکره‌کنندگان وجود ندارد.

ژنرال اسعد الزعبی به اسکای نیوز 11فروردین96 گفت:
ما با گفتگوکنندگانی روبه‌رو هستیم نه دیدی دارند نه گوش شنوایی دارند. هیچ حرفی ندارند. ما در 27فوریه 2016 از آتش‌بس صحبت کردیم اما بعد از یک‌سال و 35روز از این تاریخ مطلقاً چیزی از آتش‌بس ندیدیم.

در مورد مبارزه با تروریسم بحثهای زیادی شده است اما رژیم اسد تمام مردم سوریه را تروریسم محسوب می‌کند. ما هم رژیم اسد و داعش را تروریسم می‌دانیم. این‌جا هیچ اشتراکی حول موضوع تعریف تروریسم وجود ندارد. حتی سازمان ملل‌متحد هم تعریف تروریسم را نمی‌داند.

در مورد انتقال سیاسی هم توافقی وجود ندارند. در مورد قانون اساسی هم وضع همین‌طور است. در هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون بحث شد که تا زمانیکه قانون اساسی اعلام شود بر قانون اساسی سال 1950 تکیه شود اما رژیم اسد از قانون اساسی 2012 صحبت می‌کند. بنابراین در این رابطه نیز توافقی وجود ندارد.

بگذارید از امور انسان‌دوستانه صحبت کنیم. فرض بر این بود که محاصره برداشته شود. از نظر سازمان ملل، کوچ‌دادن اهالی محله وعر و داریا و بیرون راندن آنها از منازلشان، برداشتن محاصره محسوب می‌شود. اما از نظر انقلاب سوریه این کوچ اجباری و تغییر بافت جمعیتی است.

در سال 2013 هنگامی‌که داعش را برای خرید زمان و خاموش کردن انقلاب ایجاد کردند، اگر می‌خواستند می‌توانستند ظرف یک ماه آن را از بین ببرند. ما الآن در سال چهارم و پنجم جنگ علیه داعش هستیم و این جنگ هنور ادامه دارد. من فکر می‌کنم که اگر این‌طور پیش برود 10سال هم طول خواهد کشید. آیا ما باید 10سال صبر کنیم تا جنگ علیه داعش تما م شود بعد در رابطه با راه‌حل سیاسی صحبت کنیم؟ اینها همه بازی جهانی برای خریدن وقت و باقیماندن بشار اسد است تا به سوریها اجازه تغییر این رژیم را ندهد. تمامی استعمارگران و توطئه‌گران علیه مردم سوریه، دنبال حفظ این رژیم هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f593fe1-0660-4ae4-8a3c-67fe65f348bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات