728 x 90

-

۱۰۸میلیون گرسنه در نبرد مرگ و زندگی

-

صدرالله
صدرالله
سازمان ملل‌متحد و اتحادیه‌ اروپا طی گزارشی اعلام کردند سال گذشته میلادی ۱۰۸ میلیون نفر در جهان درگیر نبرد مرگ و زندگی بوده‌اند.

بنا‌ به این گزارش شمار کسانی که از "عدم امنیت تغذیه" رنج می‌برند در مقایسه با سال ۲۰۱۵ بیش از یک سوم افزایش یافته است. دلایل اصلی این مساله، منازعات مسلحانه، شرایط بد آب و هوایی، کاهش بارندگی و خشکسالی عنوان شده است.

بنا‌ به این گزارش از هر ده بحران انسانی، علت ۹ تای آن به منازعات مسلحانه بازمی‌گردد. برای نمونه امسال کشورهایی مانند سودان جنوبی، سومالی، یمن و شمال شرقی نیجریه در معرض خطر گرسنگی هستند و شرایط آنها حتی می‌تواند وخیم‌تر شود. اما وضعیت در کشورهایی مانند عراق، سوریه، مالاوی و زیمبابوه نیز بحرانی است و مواد غذایی در این کشورها کمیاب است.

ارتارین کوزین، رئیس برنامه‌ی تغذیه جهانی (WEP) نیز خاطرنشان کرد: «عدم امنیت تغذیه، فقط مشکلی انسانی نیست. گرسنگی، بحرانها را تشدید می‌کند و با خود بی‌ثباتی و ناامنی بزرگ‌تری می‌آورد.

خاطرنشان می‌شود ئو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل‌متحد هفته گذشته طی گزارشی نسبت به سوءتغذیه در خاورمیانه و آفریقای شمالی به موازات گسترش جنگها هشدار داد. در این گزارش آمده است طی سالهای ٢٠١۴ و ٢٠١۵، ’ناامنی حادّ غذایی’ در خاورمیانه و آفریقای شمالی نزدیک به9 و نیم درصد جمعیت یعنی معادل 33 میلیون نفر را در بر می‌گیرد. جنگ در سوریه، یمن و عراق پدیدۀ سوءتغذیه را سخت گسترش داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df7c67c7-a768-4b9a-8a3f-33c5f273608f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات