728 x 90

هشدار رئیس‌جمهور مصر در کنفرانس سران عرب به دخالتهای رژیم ایران

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر
عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر
عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در سخنرانیش در کنفرانس سران عرب در اردن به رژیم ایران نسبت به ادامه دخالتهای سیاسی و نظامیش در امور کشورهای عربی به‌منظور اعمال هژمونی مذهبی و یا عقیدتی هشدار داد. وی تأکید کرد که این تلاش‌ها با عکس‌العملهای متحد و قاطعی مواجه خواهد شد.

عبدالفتاح السیسی گفت: ... با تأسف شدید می‌بینیم که برخی از کشورها از شرایط بی‌سابقه‌یی که منطقه ما با آن مواجه است برای تقویت نفوذشان و کنترل بر آن سوء‌استفاده می‌کنند. با توجیه و بهانه‌های مختلف در امور کشورهای عربی دخالتهای سیاسی و یا نظامی و امنیتی می‌کنند. و برای محقق کردن خواسته‌هایشان برایشان اهمیتی ندارد که نهادهای این کشورها از هم بپاشد و یا وحدت سرزمین و سلامتی ملت کشورها مورد تهدید قرار بگیرد.

با صراحت و صداقت به شما می‌گویم که همه ما باید موضع روشن و تعیین کننده و قاطعی در مقابل این دخالتها داشته باشیم و پیام قاطعانه‌ای برسانیم که ما به هیچ نیروی هر طرفی که می‌خواهد باشد اجازه نخواهیم داد در امور ما دخالت کند و همه تلاش‌هایی که می‌کنند که اعمال هژمونی مذهبی و یا عقیدتی کنند و یا مناطق نفوذ در داخل کشورهای عربی تحمیل کنند با یک موضع عربی واحد و قاطعی مواجه خواهد شد، موضعی که عزم کرده است که از نهادهای ملی کشور دفاع کند و قادر است که از حاکمیت و سرنوشت ملتهای عرب و برای زندگی شرافتمندانه و رشد و شکوفایی دفاع کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ddedcab4-160a-40e6-b130-c29692c3f7ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات