728 x 90

ارائهٴ لایحهٴ دو حزبی «مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران» از سوی سناتورهای ارشد آمریکایی

سناتور منندز و سناتور باب کروکر
سناتور منندز و سناتور باب کروکر
سناتورهای ارشد از هر دو حزب آمریکا، لایحهٴ «مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده (رژیم) ایران برای سال 2017» را به‌منظور حسابرسی از رژیم آخوندی در زمینه تروریسم، توسعهٴ موشکهای بالستیک و نقض حقوق‌بشر، ارائه کردند.

این لایحهٴ دو حزبی توسط سناتورهای ارشد از هر دو حزب ارائه شده است؛ از جمله: سناتور باب کورکر رئیس کمیتهٴ روابط خارجی، سناتور بن کاردین رئیس دموکراتها در این کمیته، سناتور رابرت منندز و سناتور مارکو روبیو از اعضای ارشد کمیتهٴ خارجی، سناتور تام کاتن عضو ارشد کمیتهٴ قوای مسلح و اطلاعات، سناتور تد کروز عضو ارشد کمیتهٴ قوای مسلح و قضایی و سناتور کریس کانز عضو ارشد کمیتهٴ خارجی و قوای مسلح سنا.

کمیتهٴ امور خارجی سنای ایالات متحده در اطلاعیهٴ خود پیرامون ثبت این لایحه، می‌نویسد:
«سناتورها یک لایحهٴ فراگیر را برای حسابرسی از (رژیم) ایران ارائه کردند. این لایحهٴ دو حزبی، تحریم‌های (مربوط به) توسعهٴ موشکهای بالستیک (رژیم) ایران و حمایت (آن) از تروریسم را گسترش می‌دهد».

این اطلاعیه موارد کلیدی لایحهٴ دوحزبی تحریم رژیم آخوندی را به این ترتیب برشمرده است:
- تحریم‌های الزام‌آور جدید (در ارتباط با برنامه) موشکهای بالیستیک؛ به‌معنی اعمال تحریم‌های الزام‌آور بر افراد مرتبط با برنامه موشک بالستیکی (رژیم) ایران و کسانی که با آنها داد و ستد می‌کنند.

- تحریم‌های جدید‌تروریسم: اعمال تحریم‌های (مرتبط با) تروریسم بر سپاه پاسداران...

- اجرای تحریم تسلیحاتی: رئیس‌جمهور را ملزم می‌کند که دارایی‌های هر شخص یا نهادی را که درگیر فعالیتهای مشخص مربوط به عرضه، فروش یا انتقال تسلیحات ممنوعه و مواد مرتبط با آن به ایران و یا از ایران است مسدود کند.

سناتور باب کورکر رئیس کمیتهٴ روابط خارجی سنای آمریکا در این رابطه، گفت: «این لایحه بیانگر یک حمایت قوی دو حزبی در کنگره برای یک رویکرد جامع برای حسابرسی از (رژیم) ایران از طریق هدف قرار دادن همهٴ جنبه‌های فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این رژیم است».

سناتور رابرت منندز نیز تأکید کرد: «روح دو حزبی حاکم بر این لایحهٴ مهم، تأکیدی بر اعتقاد قوی ما است که ایالات متحده می‌بایست بر سر موضوع حسابرسی از (رژیم) ایران به‌خاطر استمرار فعالیت‌های شریرانه‌اش در سراسر جهان به‌عنوان اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم، با یک صدا موضعگیری کند».

سناتور منندز با تأکید بر این‌که لایحهٴ تحریم‌های رژیم تداخلی با برجام ندارد، تأکید کرد که در عین‌حال ما با اعمال تحریم‌های قوی جدید، رژیم ایران را به‌خاطر تهدید امنیت جهان و منطقه، مورد حسابرسی قرار می‌دهیم. «سران (این رژیم)... باید یک بار برای همیشه درک کنند که اگر مسیرشان را تغییر ندهند، وضعیتشان فقط وخیم‌تر خواهد شد».

سناتور مارکو روبیو درباره لایحهٴ دو حزبی تحریم‌های رژیم آخوندی، گفت: «حیاتی است که ایالات متحده اقدامات بیشتری را برای مقابله با تهدیدات موشکی رو به رشد رژیم ایران، حمایت آن از تروریسم و ستیزه‌جویی بین‌المللی و نقض سیستماتیک حقوق‌بشر انجام بدهد».

سناتور روبیو اضافه کرد: «این لایحهٴ دوحزبی، به‌خصوص بعد از توافق اتمی ناقص (با رژیم) ایران، یک گام مهم در مسیر درست است؛ و من در انتظار کار با دولت ترامپ هستم تا بالأخره (رژیم) ایران را به‌خاطر اقداماتش، مورد حسابرسی قرار بدهیم».

سناتور بن کاردین رئیس دموکراتها در کمیته روابط خارجی سنا نیز تأکید کرد: «ما باید بر اجرای دقیق برجام اصرار کنیم که البته ما را از تحریم (رژیم) ایران به‌خاطر حمایت از تروریسم، نقض حقوق‌بشر و پیگیری موشکهای بالستیک منع نمی‌کند. انتظار دارم دولت در اجرای یک سیاست منسجم در قبال (رژیم) ایران با کنگره کار کند».

سناتور تام کاتن نیز، گفت: «ما تلاش (رژیم) ایران برای سلطه بر خاورمیانه و حمایت آن از تروریسم را تحمل نخواهیم کرد و کاری می‌کنیم که رژیم تهران برای رفتار خطرناکش، هزینهٴ کلانی بپردازد».

همچنین سناتور باب کیسی، تصریح کرد: «رژیم ایران باید به‌خاطر رفتار بی‌ثبات‌کننده‌اش در سراسر خاورمیانه مورد حسابرسی قرار گیرد و این لایحه، گامی در همین مسیر است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a16fa49-80c9-44d3-a533-3851281c5fcd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات