728 x 90

ژنرال احمد رحال: انقلاب، با اراده و عزم مردم سوریه سنجیده می‌شود

ژنرال احمد رحال
ژنرال احمد رحال
در سال 2013 اپوزیسیون، تقریباً بر یک سوم از خاک سوریه مسلط بود اما الآن وضعیت بر روی زمین تغییر کرده است. علت چیست؟ ژنرال احمد رحال تحلیلگر نظامی سوری در مصاحبه با تلویزیون الجزیره 29اسفند 95 این علت را توضیح داد:
ژنرال احمد رحال
انقلابها با صاحبان سلاحهای بزرگ یا با صاحبان انبارهای بزرگ مهمات و سلاح، مقایسه نمی‌شوند. درست است ما نسبت به سال 2013 بر روی زمین عقب‌نشینی داشته‌ایم اما انقلاب سوریه ادامه دارد. اجازه بده ما در برابر یک واقعیت قرار بگیریم. انقلاب در سال 2011 و 2012شروع شد و رژیم اسد از خاموش کردن انقلاب، شکست خورد. بنابراین انقلاب پیروزمند است. هنگامی‌که حزب‌الله و شبه‌نظامیان رژیم ایران وارد شدند، باز هم در عملیات خاموش کردن اراده مردم سوریه، شکست خوردند. بنابراین انقلاب پیروزمند است. سپس تمامی شبه‌نظامیان فرقه‌گرای عراقی و افغانی و پاکستانی وارد شدند تا انقلاب را خاموش کنند، اما باز هم شکست خوردند. بعد از آن روسیه در سال 2015 وارد شد و لاوروف نیز گفت اگر دخالت نظامی ما نبود، طی 2 هفته، رژیم اسد سرنگون شده بود. بنابراین نیروهای کمکی و اضافی وارد شدند تا با حمایت از رژیم اسد از سرنگونی آن جلوگیری کنند. با این وجود تاکنون، حتی اگر انقلاب، بر یک چهارم مساحت سوریه مسلط باشد، باز هم پیروزمند است. زیرا انقلاب، با منطقه جغرافیایی سنجیده نمی‌شود، با متر مربع سنجیده نمی‌شود بلکه با اراده و برنامه‌ریزی و عزم مردم سوریه سنجیده می‌شود. بله ما حلب و حمص و قلمون و بسیاری از مناطق و کوهستانهای ساحلی را از دست دادیم، اما شعله انقلاب هم‌چنان سوزان و مشتعل است.

روسها می‌خواستند القاء کنند که سقوط حلب به‌دست رژیم اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران یک نقطه سرفصلی برای ایجاد راه‌حل سیاسی متناسب با این تحول استراتژیک است اما ما در صحنه واقعی دیدیم که یکانهای رزمنده توانایی برخورد مثبت و به‌دست گرفتن ابتکارعمل و تغییر تاکتیک عملیات و رفتن به شیوه‌های جدید عملیاتی را دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0766f5e2-f574-492b-8f79-951711254c2f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات