728 x 90

روز جهانى زن,

گردهمایی همبستگی با زنان ایران در دفتر شورای ملی مقاومت ایران در برلین

-

گردهمایی همبستگی با زنان ایران  در برلین
گردهمایی همبستگی با زنان ایران در برلین
دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در برلین پایتخت آلمان میزبان جلسه‌یی در بزرگداشت روز جهانی زن بود. در این جلسه کاتارینا لندگراف نماینده مجلس فدرال از حزب دموکرات‌مسیحی و نایب‌رئیس گروه زنان دموکرات‌مسیحی در این مجلس، کارین هالش عضو هیأت‌رئیسه مجلس برلین از حزب سوسیال‌دموکرات و هیله گوزه یاکوب مدیر اجرایی کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد، سروناز چیت ساز (مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران)، دکتر معصومه بلورچی نماینده شورای ملی مقاومت در آلمان، آذر اکبرزادگان از شورای مرکزی مجاهدین و شماری از نمایندگان انجمنهای زنان ایرانی در ایالتهای مختلف آلمان سخنرانی کردند.
دکتر معصومه بلورچی، نماینده شورای ملی مقاومت ایران درآلمان در افتتاح این گردهمایی با گرامیداشت روز جهانی زن گفت: این روز برای همه ما زنان ایران پیام و ارزش خاصی دارد، چرا که می‌توانیم پیام تغییر دموکراتیک در ایران با پیشتازی زنان ایرانی را بدهیم.
نماینده شورای ملی مقاومت افزود: ما بسیار افتخار می‌کنیم که در این مسیر از رهبری و راهگشایی خانم مریم رجوی برای مسئولیت‌پذیری زنان در سطح رهبری سیاسی در جنبشمان برخورداریم و این مسئولیت و تعهد ما را برای تحقق آزادی و دموکراسی در ایران و صلح در منطقه و جهان میسر و تضمین می‌کند.
دکتر معصومه بلورچی سپس به بررسی عملکرد زن‌ستیزانه رژیم در قانون آخوندها و در عمل پرداخت و در پایان نتیجه گرفت: زنان نه فقط نیروی تغییر بلکه آنها تضمین تغییر هم هستند، یک تغییر دموکراتیک.

کاتارینا لندگراف نماینده مجلس فدرال از حزب دموکرات‌مسیحی و نایب‌رئیس گروه زنان دموکرات‌مسیحی در سخنان خود انتقال موفقیت‌آمیز مجاهدین از لیبرتی به آلبانی و سایر کشورهای اروپایی را تبریک گفت و افزود: درود می‌فرستم به کسانی که از اشرف به آلبانی نقل مکان کرده‌اند. من سالهای زیادی جنبش شما را همراهی کرده‌ام و بسیار خوشحالم که می‌توانیم شاهد این جابه‌جایی و چنین موفقیتی باشیم.
وی با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در گردهمایی به‌مناسبت روز جهانی زن در تیرانا تجربیات و مبارزاتش در پهنه سیاسی را یادآوری کرد و خواستار همبستگی هرچه بیشتر زنان در پهنه‌های مختلف فعالیتهای سیاسی و اجتماعی برای احقاق حقوقشان شد. وی افزود: ما نباید به آنچه که به‌دست آورده‌ایم قناعت کنیم. ما باید در شبکه‌یی از زنان، دستآوردها را حفظ کرده و اجازه ندهیم که ما را از همدیگر بپاشانند.»

سپس خانم سروناز چیت ساز، مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران به سخنرانی پرداخت.
وی در سخنان خود، ابتدا به بررسی سیاستهای ارتجاعی رژیم علیه زنان و متقابلاً مقابله و رویارویی زنان با فاشیسم مذهبی حاکم بر میهن پرداخت و گفت:
شرکت فعال زنان در رویارویی با فاشیسم مذهبی آخوندها، تغییر بزرگی بود که سنگ بنای مقاومت علیه این رژیم را بنیان نهاد. به همین دلیل رژیم آخوندی تمامی تلاش خود را کرد تا زنان ایرانی را به زنجیر بکشد و به حاشیه براند. آنچه در ایران اتفاق می‌افتد یک تبعیض جنسیتی است.
مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت با یادآوری این‌که تحت نام دین، تبعیض و انقیاد زنان در ایران نهادینه شده است. تشدید سرکوب تعدی به حقوق زنان در دوران آخوند روحانی را مورد بررسی قرار داد و سپس گفت: با وجود تمامی قساوت‌های اعمال‌شده علیه زنان توسط رژیم، زنان ایران تسلیم نشده و با قوانین سرکوبگرانهٴ آن مبارزه می‌کنند. دهها هزار نفر از زنان زندانی، شکنجه و اعدام شده‌اند. آنها در تمامی سطوح مقاومت ایران نقش کلیدی دارند و مبارزه برای آزادی را رهبری می‌کنند. مقاومت ایران و زنان پیشگام آن با رژیمی در جنگند که نه تنها دشمن مردم ایران، بلکه تهدید اصلی خاورمیانه نیز هست. از این‌رو، مقابله با رژیم ایران باید به هدف اصلی مبارزه زنان در سراسر جهان تبدیل شود.

سخنرانی بعدی گردهمایی در برلین، کارین هالش عضو هیأت‌رئیسه مجلس برلین از حزب سوسیال‌دموکرات بود. وی با ابراز خوشحالی از انتقال مجاهدان اشرفی از لیبرتی به آلبانی، عملکرد ضدانسانی رژیم در قبال زنان در ایران را غیرقابل‌تصور خواند و آن را متعلق به قرنهای گذاشته دانست.
عضو هیأت‌رئیسه مجلس برلین سپس دستاوردهای مبارزات زنان در مقاومت ایران علیه رژیم زن‌ستیز آخوندی را برشمرد و افزود: من خوشحالی بزرگی داشتم که چند سال پیش توانستم شخصاً با خانم رجوی آشنا شوم. من عمیقاً تحت‌تاثیر اراده او برای مبارزه، انگیزه و سرشاری و درخشش او قرار گرفتم. شما یک فرد بسیار ویژه را در رأس مبارزه خودتان دارید. آرزو می‌کنم زنان و مردان هرچه بیشتری در صفوف مقدم نبرد شما قرار بگیرند و من کماکان از مبارزه شما حمایت می‌کنم.

هیله گوزه یاکوب مدیر اجرایی کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد و رئیس افتخاری سندیکای مددکاران اجتماعی آلمان در سخنان خود گفت: ما از طریق خانم رجوی به تفاوتهای تلقی بنیادگرایانه و قرون‌وسطایی از اسلام آن‌گونه که توسط رژیم ایران اعمال می‌شود و یک اسلام مدرن پی بردیم. یک زمینه که این تعارض بسیار در آن آشکار است، موضوع زنان می‌باشد. وی گفت که جنبش مقاومت ایران دقیقاً به‌دلیل مؤثربودنش در مبارزه علیه رژیم آخوندی، از سوی این رژیم هدف تبلیغات منفی و کارزارهای سازمانیافته دروغ‌پراکنی قرار گرفته است. وی خواستار حمایت از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی برای ایران آزاد گردید.

آذر اکبرزادگان از شورای مرکزی مجاهدین، پیروزی شگرف در انتقال مجاهدان اشرفی را تبریک گفت و آن را نقطه آغاز یک جهش بزرگ در مبارزه علیه دیکتاتوری آخوندی نامید.
اکبرزادگان تأکید کرد که شورای مرکزی سازمان مجاهدین که در گردهمایی بزرگ روز جهانی زن در تیرانا در کنار خانم مریم رجوی حضور داشتند، با غلبه بر موانع بسیار، همگی رزمی پایدار با رژیم فاشیزم مذهبی را انتخاب کرده‌اند. این زنان رها با تلاشی بی‌چشمداشت و در اوج فداکاری و پاکباختگی، مقاومتی را هدایت می‌کنند که کنارزدن رژیم آخوندی و به ارمغان آوردن آزادی، برابری و دموکراسی به میهن ستمزده‌مان ایران را تعهد خود قرار داده‌اند.

در ادامه این جلسه مسئولان و نمایندگان انجمن ها و جوامع زنان ایرانی در آلمان از ایالتهای مختلف به سخنرانی پرداختند.

مریم تهرانی از مسئولان انجمن زنان در شهر بن گفت: «من با خانم رجوی احساس قدرت می‌کنم. به‌دلیل هواداری از مجاهدین و به‌دلیل تن ندادن به حجاب اجباری از کار اخراج شدم. با نگاهی به یک سال گذشته تحولی بزرگ در جنبش زنان ایرانی می‌بینم. حضور قوی زنان میهنم در حرکتهای اعتراضی و سازماندهی حداقل یکصد اعتراض ضدحکومتی توسط زنان در عرض یک‌سال گذشته نشانه این تحول است».

نینا پسیان از جامعه زنان ایرانی در ایالت بادن وورتمبرگ گفت: من می‌خواهم در گردهمایی امروز از زنان قوی‌ای یاد کنم که در زندانهای وحشتناک آخوندها مقاومت می‌کنند. فعالان حقوق زنان، زندانیان سیاسی، هنرمندان، معلمان و سایرین.
وی سپس مقاومت زندانیان سیاسی به‌ویژه زنان زندانی در مقابل دژخیمان رژیم را ستود.

افسانه گرشاسبی از ایالت نیدرزاکسن گفت: «همه وعده‌های روحانی در رابطه با بهبود وضعیت زنان دروغ از آب درآمده است. زنان در ایران برمبنای قوانین رژیم به‌طور مضاعف مورد تبعیض و سرکوب قرار می‌گیرند. ما با سایر انجمنهای فعال زنان درباره این‌که چه راه موثری برای مقابله با آپارتاید جنسی در ایران وجود دارد گفتگو و تبادل نظر داشته‌ایم. و به این نتیجه رسیدیم که مادامی که این رژیم بر سر کار است، مقابله با قوانین ارتجاعی حاکم بی‌فایده هستند. همه جناحهای این رژیم و از جمله روحانی، دشمن شماره یک زنان و حقوق آنها هستند.»

مژگان مصباحی از جامعه زنان ایرانی در برلین گفت: «من به‌عنوان دبیر زبان انگلیسی، قربانی و شاهد تبعیض دردناک رژیم آخوندی علیه زنان در زمینه آموزش و اشتغال بوده‌ام. ایران از حیث جداسازی جنسیتی در رتبه 141 از میان 145 کشور قرار دارد. همین فاکت وضعیت فاجعه‌بار موجود را برملا می‌کند. من درمان درد تمام مردم ایران به‌ویژه زنان و دختران را در دستهای خانم رجوی یافتم. و انتخاب کردم که تا پایان این راه همراه او باشم.

هانا دوست محمدی از انجمن جوانان شهر هامبورگ گفت: به‌عنوان یک دختر جوان ایرانی که در این‌جا بدنیا آمده‌ام، سالهاست که برای مقاومت ایران و از آن طریق برای حقوق زنان تلاش می‌کنم. من دیدم که زنان زیادی در صفوف جنبش اپوزیسیون در کمپ اشرف وجود داشتند. زنانی که خیلی فعال بودند. این برایم سؤال شد که علت این همه فعالیت چیست. با گذر زمان فهمیدم که سرکوب وحشیانه زنان در ایران در نقطه مقابلش زنان خیلی قوی‌ای ایجاد کرده که آگاهانه تلاش می‌کنند. من مطمئنم که این تصویر از زنان مقاومت برای بسیاری از دختران و زنان جوان در ایران انگیزاننده است. همه ما باید از مریم رجوی در کار سختی که دارد حمایت کنیم. ما برای آینده به این امید نیاز داریم.»

گردهمایی همبستگی با زنان ایران به‌مناسبت روز جهانی زن در دفتر شورای ملی مقاومت ایران در برلین با دکلمه قطعه شعری درباره ستمی که در حاکمیت آخوندی بر زنان میهنمان رفته به پایان رسید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/567d69dd-606d-475e-bd48-78068de206cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات