728 x 90

سازندگان فیلم ”کلاه سفیدها “ جایزه اسکار خود را به شهدای جامعه مدنی سوریه اهدا کردند

فیلم مستند ”کلاه سفیدها برنده جایزه اسکار
فیلم مستند ”کلاه سفیدها برنده جایزه اسکار
سازندگان فیلم مستند ”کلاه سفیدها“که جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه در سال 2017 را از آن خود کرده بودند، آن را به شهدای نهادهای مدنی اهدا کردند.

خبرگزاری آناتولی در گزارشی از مصاحبه حسن کاتتان از دست‌اندرکاران سوری این فیلم در تاریخ چهارشنبه 11اسفند 95 به‌نقل از وی نوشت ”نهادهای مدنی در سوریه که در پی وقوع انقلاب در سوریه تشکیل شده‌اند هر کدام برای خود قهرمانی هستند. فداکاریهای بسیاری انجام می‌دهند. بعد از حملات اسد و روسیه به کمک افرادی که در زیر آوارها مانده‌اند، می‌روند. بعد از این‌که این فیلم جایزه اسکار را گرفت، رژیم اسد سیاه‌نمایی در مورد این فیلم شروع کرد. این فیلم حقایق سوریه را به تصویر کشیده است. قهرمانان فیلم افراد واقعی هستند“.

در همین حال خالد مصطفی النجار از تیم نهاد مدنی در سوریه نیز در این زمینه گفت ”بعد از این جایزه جهان توجه بیشتری به این این تیم‌ها نشان داد. مردم ما را دیدند و به ما اهمیت دادند.

ما برای روشن کردن راه آینده کودکان خود تلاش می‌کنیم. آتش سوزیهای بعد از حملات را با دستانمان خاموش کرده، افراد زیر آوار را نجات داده و به بیمارستان منتقل می‌کنیم’.

گفتنی است جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه در اسکار 2017 را فیلم «کلاه سفیدها» به اورلاند ون اینسیدل کارگردان و جان ناتاسگارا تهییه کننده این فیلم اختصاص یافت.

اورلاند ون اینسیدل کارگردان این فیلم که در مراسم دریافت جایزه آن آیه ’هر کسی یک انسان را نجات بدهد، تمام انسانها را نحات داده است’ از قرآن کریم قرائت شد، اعلام کرد این گروه جان بیش از 82هزار سوریه‌ای را نجات داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a2ab214-f8d8-423b-a851-10b1c8ca0e43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات