728 x 90

اعتلاى مقاومت ايران,

مصاحبه‌های اینگرید بتانکور و لیندا چاوز در آلبانی درباره مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی

-

 اینگرید بتانکور و لیندا چاوز
اینگرید بتانکور و لیندا چاوز
تلویزیون تاپ چنل آلبانی – 8اسفندماه 1395:
گوینده اخبار: آلبانی باید به پذیرش مقاومت ایران علیه رژیم تهران افتخار کند. دو شخصیت مهم جهانی، لیندا چاوز، مشاور پیشین پرزیدنت ریگان و اینگرید بتانکور کاندیدای ریاست‌جمهوری کلمبیا گفتند، پذیرش اعضای مجاهدین یک افتخار برای آلبانی است.

گوینده گزارش: شخصیت‌های مهمی درگیر این مسأله بوده‌اند. دو نفر از آنها لیندا چاوز و اینگرید بتانکور سیاست‌مدار پیشین کلمبیا هستند هر دو آنها به تیرانا آمده‌اند تا با اعضای مجاهدین که در آلبانی مستقر شده‌اند دیدار کنند. برای آنها اقدام آلبانی اقدامی است که باید به‌عنوان نمونه دیده شود.

لیندا چاوز: من قویاً معتقدم در جهان ما باید یک سیستم برای پذیرش پناهندگانی که مبارزه می‌کنند یا به‌دلیل اذیت و آزار از کشور خودشان خارج شده‌اند داشته باشیم و باید به آلبانی به‌خاطر این کار تبریک گفت. اینگرید بتانکور: من فکر می‌کنم این فرصتی برای آلبانی بود تا چهرهٴ واقعی خودش را نشان بدهد، به این معنی که در مقابل وقایعی که در جهان اتفاق می‌افتد مسئولیت می‌پذیرد و همچنین بخشی از راه‌حل برای این مشکلات است.

تلویزیون کلان آلبانی 8اسفندماه 1395:
سیاستمدار و فعال معروف اینگرید بتانکور، از آلبانی به‌خاطر تعهدش در پذیرش مجاهدین ایرانی تشکر می‌کند.

یکی از نامدارترین شخصیتها در جهان، کسی که هدفش این بود که اولین رئیس‌جمهور زن در کلمبیا باشد ولی اولین زنی بود که به‌مدت شش سال توسط نیروهای شورشی به گروگان گرفته شد، به آلبانی به‌دلیل پذیرش پناهندگان با دید تحسین‌انگیز نگاه می‌کند.

اینگرید بتانکور: من احساس می‌کنم و بسیار مفتخرم که در این‌جا هستم. دولتهای احزاب مختلف (آلبانی)، اولین کسانی بودند که به پناهندگان ایرانی خوشآمد گفتند. این کار باعث شد کشور شما به‌عنوان یک نمونه در سطح بین‌المللی در زمینه حقوق‌بشر شناخته شود.

گوینده گزارش: از نظر بتانکور به‌عنوان یک حامی اپوزیسیون ایران برای بازگرداندن دموکراسی، برابری زن و مرد و آزادی در کشوری که به گفته او اعدامها در ملأعام انجام می‌شود و روی صورت زنان به بهانهٴ عدم رعایت حجاب اسید پاشیده می‌شود، آلبانی یک نمونه است، جایی که مستقل از گرایشهای سیاسی، تعصب گرایی جایی ندارد.

اینگرید بتانکور:مجاهدین مسلمان ولی دموکرات هستند. کشور شما نیز اکثریت مسلمان دارد ولی در این‌جا تعصب‌گرایی وجود ندارد. بنابراین از این نظر نیز این یک نمونه خوب دیگر است.

گوینده گزارش: برای توقف خشونت که شدیدترین نوع آن تروریسم است، بتانکور راه‌حل خودش را دارد: در این مورد باید صحبت کرد و دریافت که چرا آنها (تروریستها) با اشاعه رعب و وحشت قدرتمند می‌شوند مانند اعدامها در ملا عام، لذ نباید مرعوب و مأیوس شد. تاریخ به ما نشان داده که می‌توانیم در نبرد برای دموکراسی پیروز بشویم. نباید از هم جدا بیفتیم و به‌خصوص نباید شک داشت».

تلویزیون نیوز 24 آلبانی:
لیندا چاوز یک مقام پیشین در کاخ سفید در دوران دولت ریگان که امروز متعهد به حمایت از حقوق‌بشر است در یک مصاحبه با برنامه دیپلوماتیک اریون کاچوری از نیوز 24 در رابطه با مخالفان ایرانی که مجاهدین نامیده می‌شوند و صحبت کرد که طبق توافق ایالات متحده و آلبانی طی چند سال به آلبانی منتقل شده‌اند.

چاوز یک جمهوریخواه که همچنین یک تحلیلگر سیاسی در مطبوعات آمریکا است به نیوز 24 گفت، آلبانی نشان داد که با پذیرش کسانی که توسط رژیم ایران زندانی شده و مورد سرکوب قرار گرفته بودند یک کشور میهمان‌نواز است. وی همچنین گفت، اطمینان دارد آنها هر کجا که بروند شهروندان خوبی خواهند بود.

چاوز به خبرنگار نیوز 24 گفت: «وقتی آلبانی شروع به پذیرش اشرفیها از کمپ لیبرتی در عراق کرد، این برای من یک علامت فوق‌العاده از میهمان‌نوازی شما بود. این افراد کسانی هستند که از آزادی محروم شده بودند و برای مدت زیادی تحت سرکوب بودند.

من با این گروه اپوزیسیون رژیم ایران است کار کرده‌ام و دیده‌ام که آنها بردباری، دموکراسی و جدایی دین از دولت را ترویج می‌دهند و مخالف صدور تروریسم رژیم ایران در جهان هستند و همچنین مخالف سرکوب مردم در داخل یا رفتار وحشتناک با زنان هستند؛ من نبرد آنها را علیه این بی‌عدالتی‌ها دیده‌ام و این به من این اعتماد را می‌دهد که آنها در هر کجا که باشند شهروندان خوبی خواهند بود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6f460e4-b57e-487e-8527-90dbbae36d0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات