728 x 90

اخبار آمريكا,

ژنرال جیمز ماتیس طرح مبارزه با «داعش» را به کاخ سفید ارائه کرد

-

ژنرال جیمز ماتیس
ژنرال جیمز ماتیس
به گزارش خبرگزاری رویتر، جف دیویس، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه 9اسفند 95 اعلام کرد ژنرال جیم ماتیس، وزیر دفاع، طرح اولیه برای «شکست سریع» داعش، را به کاخ سفید ارائه کرده است.

به گفته وی این طرح فقط شامل رویارویی با داعش در عراق و سوریه نیست بلکه بسیار فراتر از آن است.

سخنگوی پنتاگون افزود: در این طرح که محرمانه است، استراتژی در نظر گرفته شده که بر اساس آنها می‌توان این گروه را به سرعت شکست داد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از وزارت دفاع، ریاست ستاد مشترک ارتش و دیگر نهادهای امنیتی آن کشور خواسته بود تا طی 30روز طرحی را برای شکست دادن داعش ارائه کنند.

این فرمان اجرایی از کارشناسان خواسته بود تا با ارائه هر تغییر لازم در قوانین آمریکا، به مشخص شدن متحدانی تازه در ائتلاف به رهبری آمریکا، کمک و مکانیزمی برای مقابله با منابع مالی داعش طراحی کنند. این فرمان اجرایی همچنین خواستار ارائه جزئیات کامل در مورد هزینه‌های این طرح شده‌ بود.

ژنرال ماتیس هفته گذشته برای ارزیابی شرایط مبارزه و نبرد با داعش به عراق سفر کرده بود.

وزیر دفاع آمریکا گفته بود که طیف وسیعی از گزینه‌ها برای مقابله با این گروه در مد نظر داریم.

در همین زمینه، شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفته است، مطمئن است که ژنرال ماتیس دیدگاههای اعضای کابینه را در این طرح در نظر گرفته است.

در حال حاضر ۵۰۰ نیروی نظامی در سوریه دارد که بیشتر کماندوهای ویژه‌یی هستند که به کار آموزش و کمک به ائتلافی از مخالفان اسد که با داعش نبرد می‌کنند، مشغولند.

پیشتر ژنرال جوزف ووتال که هدایت مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا را برعهده دارد، به خبرنگاران گفته بود که ممکن است به‌شمار بیشتری از نیروهای نظامی در سوریه نیاز باشد.

او یادآور شده بود که شخصاً تمایلی به افزایش نیروی رزمی ندارد، اما «ممکن است لازم باشد آمریکا بار بزرگ‌تری را به دوش به گیرد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a42ce19f-9d2f-4cef-bf7b-14f2f8b2137b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات