728 x 90

سناتور جان مک‌کین: آمریکا برای نابودی شبه‌نظامیان داعش با ترکیه همکاری کند

سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا
سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا
جان مک کین، سناتور ایالت آریزونای آمریکا تأکید کرد کشورش برای غلبه سریع و پایدار بر گروه تروریستی داعش، باید با ترکیه همکاری کند.

مک کین پس از دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در آنکارا طی بیانیه‌یی اعلام کرد: آمریکا برای غلبه سریع و پایدار بر گروه تروریستی داعش باید با ترکیه همکاری کند.

در این بیانیه آمده است: «در این دیدار تحولات اخیر سوریه را با جزئیات مورد بحث و تبادل نظر قراردادیم. تغییر دولت در آمریکا فرصت با ارزشی برای ارزیابی دوباره سیاست کنونی در سوریه را فراهم کرده است. آمریکا برای غلبه سریع و پایدار بر داعش، مقابله با تاثیرات منفی اقدامات دشمنان و برقراری تعادل قدرت مقبول در منطقه باید به اتفاق ترکیه اقدام کند. در همین راستا اردوغان پیشنهاد تشکیل مناطق امن در سوریه و بازپس‌گیری الرقه داده است که این پیشنهاد باید از سوی آمریکا با دقت بررسی شود.

بی‌صبرانه منتظر آغاز کار با ترکیه و شرکای خود در آمریکا هستم و امیدوارم سرانجام تمام این همکاریها برای بهبودی اوضاع سوریه مفید شود».

خبرگزاری آناتولی ترکیه با مخابره این خبر افزدو: «روز گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور با جان مک‌کین به مدت یک ساعت و 20دقیقه دیدار و گفتگو کرد. بنعلی یلدریم، نخست‌وزیر نیز در این نشست حضور داشت».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20727af0-f68d-48af-b681-21ab2408d4a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات