728 x 90

اعتراض كشاورزان,

پرداخت کمتر از ۱۷ درصد خسارات کشاورزان سلماسی توسط بیمه

-

سیب یکی از محصولات کشاورزان سلماس
سیب یکی از محصولات کشاورزان سلماس
نماینده رژیم از سلماس در مجلس ارتجاع اعتراف کرد: ”بسیاری از کشاورزان شهرستان با خسارت‌های ۸۰ درصد به بالا روبه‌رو شدند ولی با محاسبه‌های نادرست مسئولان کمتر از ۱۷ درصد خسارت به آنان بازپرداخت شد“.

شهروز برزگر روز چهارشنبه 20بهمن ماه افزود: ”پایه تولید و درآمد شهرستان سلماس کشاورزی است و تولید سیب درختی یکی از محصولات مهم این شهرستان است“.

وی اضافه کرد: ”: کشاورزان این شهرستان حق بیمه‌يی یک میلیون و 400هزار تومانی برای بیمه کردن محصولات و باغات خود پرداخت کرده بودند و بسیاری از کشاورزان در این راستا با خسارت‌های 80 درصد به بالا روبه‌رو شدند ولی با محاسبه‌های نادرست مسئولان کمتر از 17 درصد خسارت به آنان بازپرداخت شد“.

برزگر همچنین از قول کشاورزان گفت: ”همانگونه که پرتقال یخ زده شمال خریداری می‌شود باید محصولات باغی و سیب کشاورزن شهرستان سلماس و استان آذربایجان غربی خریداری شود و این حرف سخن تک‌تک کشاورزان این منطقه است که با این خسارت دو ساله سبب پس‌رفت این افراد شده است و جهاد کشاورزی با توجه به رسالتی که دارد باید از خسارت دیدگان حمایت کند“.

وی به مشکل دیگری در رابطه با این استان اشاره می‌کند و می‌افزاید: ”درآمد و رونق کشاورزی به موضوع آب وابسته است و آب سد سلماس که به قره باغ انتقال می‌یابد حق ذاتی مردم سلماس است که ابتدا باید حق آبه مردم این شهرستان ادا شود و سپس به مناطق دیگر خدمت‌رسانی صورت گیرد“.

این نماینده مجلس ارتجاع به معضل دیگری از سلسله معضلاتی که مردم با آن درگیر هستند اعتراف کرد و گفت: ”از دیگر معضلات این شهرستان می‌توان به جوانان کاری آن در تهران بزرگ اشاره کرد که خدمت‌رسانی در کارواش‌های تهران بزرگ توسط نیروی جوان این شهرستان انجام می‌شود که به نوبه خود یکی از آسیب‌های اجتماعی است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2275b1d0-8272-4115-aa0c-87eff03d7e9d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات