728 x 90

-

سه روز درگیری گسترده و خونین در شهرستان ملکشاهی استان ایلام

-

استان ایلام
استان ایلام
پس از گذشت سه روز، درگیری گسترده و خونین مردم با نیروهای سرکوبگر رژیم در شهرستان ملکشاهی استان ایلام هم‌چنان ادامه دارد

در شهرستان ملکشاهی ایلام، بعد از اعلام نتایج نمايش انتخابات مجلس رژیم، علی اکبر متین به‌عنوان نفر دوم در این شهر برای مجلس رژیم انتخاب شد، در تاریخ ۹۱۰۳۰۸ با نظر شورای نگهبان ارتجاع، رد صلاحیت شده و از راهیابی به مجلس حذف شد، به‌دنبال آن طرفداران علی اکبر متین به تعدادی از بانکها و ادارات دولتی در این شهر حمله کرده و آنها را به آتش می‌کشند. این درگیریها طی سه روز گذشته مستمراً ادامه یافت و مردم شهر نیز  با استفاده از فضای به وجود آمده به نیروهای سرکوبگر و مراکز دولتی حمله کرده‌اند.

اهم اخبار سه روز گذشته به‌ قرار زیراست:
هشتم خرداد: یکی از شعب بانک تجارت در ارکواز ملکشاهی به آتش کشیده شد. همچنین ساختمانهای اورژانس و نقلیه شهرداری شهر ارکواز ملکشاهی تخریب قسمتی از ساختمان به آتش کشیده شد.
دهم خرداد: طی پیامکهای وسیعی از مردم خواسته شده است که ساعت ۰۹۰۰صبح  يازدهم خرداد در مقابل فرمانداری این شهرستان در اعتراض به ابطال انتخابات تجمع و سپس به سوی ایلام حرکت کنند.
دهم خرداد: بیش از هزار نفر به خرید وفروش آرا و باندبازی شورای نگهبان ارتجاع، علیه ابطال انتخابات شعار دادند. به‌تدریج مردم و جوانان دلیر ملکشاهی صحنه تظاهرات را به دست گرفته و هر لحظه به تعداد آنها افزوده می‌شد. بیش از سه هزارنفر در محل فرمانداری گردهم آمده و با شعار، مرگ براصل ولایت‌فقیه مرگ بر دیکتاتور در آنجا تجمع نمودند.
حوالی ظهر دهم خرداد یگان ویژه که از استان کرمانشاه و ایلام به ملکشاهی اعزام شده بودند به مردم معترض در مقابل فرمانداری حمله کردند که با مقاومت دلیرانه مردم مواجه شدند. یگان ویژه رژیم با شلیک هوایی و پرتاب گاز اشک تعدادی از معترضان را مضروب و دستگیر کردند.
در تاریخ ۹۱۰۳۱۰ حوالی ساعت ۲۲۰۰ شب تعدادی ناشناس در دو مرحله با پرتاب نارنجک دست‌ساز شيشه‌های مدرسه فرخی شهر ارکواز ملکشاهی را شکستند و این مدرسه را آتش زدند. همزمان با این عملیات تعدادی ازجوانان نیز چند نارنجک دست‌ساز به درون یک مقر بسیج (مدرسه فاطمه الزهرا) پرتاب کرده و این محل جاسوسی و سرکوب را به آتش کشیدند. همان شب در مورد دیگر، با مواد آتش‌زا اداره پست شهرستان ملکشاهی مورد تهاجم قرارگرفته و به آتش کشیده شد تا اواخر شب صدای تیراندازی در سطح شهر ملکشاهی به گوش می‌رسید. در همین روز بیش از 20نفر از جوانان ملکشاهی دستگیر شده‌اند.

در بعد ازظهر مورخه يازدهم خرداد تظاهرات مردم خشمگین در خیابانهای ارکواز ادامه داشت عده‌یی از عناصر وزارت اطلاعات و سپاه به میان تظاهرات نفود کرده و سعی در آرام کردن شعارها و خشم مردم بودند که توسط جوانان از تظاهرات بیرون رانده شدند.
در تاریخ يازدهم خرداد در صحنه دیگری درگیری تجمع‌کنندگان با یگان ویژه در ملکشاهی به اوج خود رسید، یگانهای ویژه و نیروی انتظامی با شلیک گلوله و گاز اشک‌آور به مقابله با تظاهرات پرداختند. مزدوران رژیم که از مقاومت مردم وحشت کرده بودند بی‌سمت و سو به تیراندازی پرداختند که در این اثنا یکی از درجه‌داران نیروی انتظامی با گلوله‌های نفرات یگان ویژه به‌شدت زخمی و به بیمارستان اعزام شد
ادامه درگیریها تا عصر يازدهم خرداد ادامه داشت عصر روز پنجشنبه در شهر ”ارکواز“ مرکز شهرستان ملکشاهی تعداد مردم معترض به بیش از 4هزار نفر رسیده بود. مورد یورش وحشیانه یگان ویژه قرارگرفت که تعدادی از مردم مجروح و مصدوم و دو تن از مأموران جنایتکار یگان ویژه و سه نفر از نیروی انتظامی نیز مجروح شدند درگیری تا پاسی از شب گذشته در منطقه فرمانداری و خیابانهای اطراف ادامه داشت فضای شهر پر از دود باروت و گاز اشک‌آور گزارش شده است. در برخی از مناطق مردم معترض که با سلاح و آتش مستقیم یگان ویژه مواجه شده بود برای دفاع از خود از سلاحهای جنگی استفاده کرده‌اند که چند مأمور یگان ویژه نیز به‌شدت مجروح شده است. حوالی ساعت  0200 پنجشنبه صدای شلیک متقابل با سلاحهای سبک در اطراف فرمانداری شنیده می‌شد تاکنون دهها نفر ازجوانان و مردم ملکشاهی با تیرمستقیم یگان ویژه زخمی و به بیمارستانهای ایلام منتقل شده‌اند

پس از تداوم مقاومت مردم که هر روز دامنه آن گسترده می‌شود ”مجتبی اعلایی“ استاندار جنایتکار ایلام در فرمانداری ارکواز مرکز شهرستان ملکشاهی مستقر شده است جلسه شورای تأمین شهرستان را تشکیل داده است در این نشست تمام اعضا شورای تأمین از جمله استاندار؛ فرماندار ملکشاهی؛ فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه استان ایلام شرکت داشتند طرحهای سرکوبگرانه را بررسی نموده‌اند. پس از این نشست؛ شورای اداری شهرستان نیز به‌ریاست استاندار جنایتکار ایلام برگزار و تمام دستگاههای اداری و اجرایی به‌حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند طی سه روز درگیری مستمر بین مردم و نیروهای سرکوبگر اکثر ادارات و مقرات دولتی و سرکوبگر رژیم در ملکشاهی به آتش کشیده شده است. استاندار جنایتکار ایلام به کلیه مقامات سیاسی و نظامی استان دستور اکید داده است که درباره درگیرهای سه روزگذشته با مطبوعات مصاحبه نکنند و از درج و پخش اخبار نیز جلوگیری کنند. پس از پایان جلسات استاندار رژیم نیز حاضر به پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران در فرمانداری ملکشاهی نشده است

بر اساس آخرین اخبار رسیده مأموران نیروی انتظامی و یگان ویژه علاوه بر ایلام از استان های، لرستان و کرمانشاه و خوزستان برای سرکوب مردم به شهرستان ملکشاهی گسیل شده‌اند. نیروهای اعزام شده به ملکشاهی هم‌اکنون در تمامی مراکز ا داری و نظامی موضع گرفته‌اند
وضعیت شهرستان ملکشاهی به‌صورت منطقه جنگ‌زده درآمده است و با شروع تاریکی مردم خشمگین منطقه با کلیه وسایل در دسترس به مقابله با نیروهای سرکوبگر می‌پردازند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1be521c3-38a3-468f-ba54-9a78cd5bf723"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات