728 x 90

اردوغان: نمی‌توان اسلام و تروریسم را در کنار یکدیگر قرار داد

اردوغان و مرکل
اردوغان و مرکل
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با تأکید بر معنی کلمه اسلام یعنی صلح، به‌کار گیری ”تروریسم اسلامی را اشتباه خواند“.

وی که امروز پنجشنبه 14بهمن در یک کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان شرکت کرده بود گفت ”معنی کلمه اسلام، صلح است. به همین دلیل نیز نمی‌توان اسلام و تروریسم را در کنار یکدیگر قرار داد. تروریسم اسلامی تعبیری اشتباه است. لطفاً از این تعبیر استفاده نکنیم".

اردغان در ادامه سخنانش اضافه کرد ”هیچگاه نباید از واژه تروریسم اسلامی استفاده شود. اسلام ارتباطی با تروریسم ندارد و استفاده از واژه تروریسم در کنار اسلام تأسف‌بار و ناراحت‌کننده است. تروریسم اسلامی تعبیری اشتباه است. زیرا نمی‌توان اسلام و تروریسم را در کنار یکدیگر قرار داد. استفاده از این تعبیر همه پیروان دین اسلام را می‌رنجاند.

استفاده از تعبیر تروریسم اسلامی به‌دلیل وجود گروه تروریستی داعش، باعث ناراحتی است. لطفاً از این استفاده نکنیم. چرا که تا وقتی که از این تعبیر استفاده می‌شود، ما مجبور به مقابله با آن هستیم، چرا که در صورت سکوت این تعبیر پذیرفته می‌شود. من به‌عنوان یک رئیس‌جمهور مسلمان این موضوع را نمی‌پذیرم“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5bbcc50-da23-441f-9bb3-68eb12b3f72d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات