728 x 90

دستگیری ۳نفر به اتهام قاچاق سلاح به ایران و لیبی توسط پلیس ایتالیا

کشف قاچاق سلاح به ایران و لیبی توسط پلیس ایتالیا
کشف قاچاق سلاح به ایران و لیبی توسط پلیس ایتالیا
پلیس ایتالیا روز سه‌شنبه 12بهمن 95 اعلام کرد پس از تحقیقات گسترده در یک پرونده قاچاق سلاح به مقصد ایران و لیبی سه نفر را بازداشت کرده است.

دستگیر شدگان یک زن و شوهر ایتالیایی اهل ناپل هستند که شوهر ارتباطات گسترده‌یی با رژیم ایران دارد و نفر سوم یکی از مسئولان یک شرکت فروش هلیکوپتر در رم است.

مطبوعات ایتالیایی همزمان با درج خبر دستگیری این شبکه قاچاق اقدام به چاپ عکسی از دو متهم دستگیر شده همراه با پاسدار احمدی‌نژاد کردند.

روزنامه ‌ایتالیایی ”لارپوبلیکا“ همراه با درج عکس پاسدار احمدی نژاد با دو متهم دستگیر شده در این باره نوشت ”در این معاملات، هلیکوپترهایی که در اصل برای حمل زخمی‌ها (هلیکوپتر – آمبولانس) طراحی شده به هلیکوپتر جنگی تبدیل شده است“.

تحقیقات گسترده مقامات قضایی ایتالیا درباره این شبکه قاچاق سلاح از سال 2011 و در پی شنود مکالمات تلفنی اعضای مافیای ناپل معروف به کامورا آغاز شد.

از سویی دیگر خبرگزاری آلمان نیز در گزارشی پیرامون این دستگیریها نوشت ”دستگیر شدگان در فکر فروش هلیکوپترهای ساخت شوروی، مسلسل، مهمات، موشکهای ضدتانک و موشکهای زمین به هوا به مشتریانی در ایران و لیبی بوده‌اند“.

خبر گزاری آلمان در ادامه با استناد به گزارش پلیس ایتالیا اضافه می‌کند ”این قاچاق‌چی‌ها، ارتباط تنگاتنگی با شخصیت‌های مهم سیاسی و نظامی در کشورهای آسیایی و خاورمیانه از قبیل ایران و لیبی داشته‌اند و این باند در پوشش شرکتهایی در تونس و اوکراین از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی به ایران و لیبی کالای قاچاق ارسال کرده‌اند“.

خاطر نشان می‌شود که خبرگزاری روسی اینتر فکس در گزارشی به تاریخ 3بهمن 95 نوشت ”یک محموله نظامی از یک هواپیمای عازم ایران در فرودگاه بین‌المللی ژولیانی در کیف کشف شده است“.

نگهبانان روز اول بهمن ماه هنگام بازرسی محموله‌های هوایی عازم ایران در فرودگاه بین‌المللی ژولیانی شهر کیف، ۱۷ جعبه حاوی محموله‌های بدون اسناد و مدارکی را پیدا کرده‌اند که در سفرنامه پرواز نیز به آنها اشاره نشده بود.

سه جعبه از محموله‌های کشف‌ شده، حاوی قطعات مورد استفاده در موشک و بقیه با قطعات هواپیما پر شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c8b2ca9-46e2-424f-bfc9-e9440d7bcfc9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات