728 x 90

اعتراف چند‌باره به‌شکست

عبور زرهی بی‌ام پی  از روی دیشهای ماهواره  توسط  نیروی سرکوبگر رژیم
عبور زرهی بی‌ام پی از روی دیشهای ماهواره توسط نیروی سرکوبگر رژیم
یکی از موضوعاتی که سرمداران، مهره‌ها و مسئولان ارگانهای سرکوب و سانسور رژیم نسبت به آن ابراز عجز و آه و فغان می‌کنند، شکست رژیم در زمینه کنترل فضای مجازی و فیلترینگ رسانه‌های اجتماعی است.

گسترش حوزه فعالیت این رسانه‌ها و سرعت انتشار اخبار و اطلاعات آزاد آنها است که همواره مورد غیظ و کین و وحشت نظام آخوندی شده است.

دوتن از نمایندگان مجلس رژیم در گفتگو با شبکه 3تلویزیون رژیم 9بهمن 95 به صراحت اعتراف می‌کنند که تشبثات رژیم برای سانسور و فیلترینگ رسانه‌های اجتماعی نا موفق بوده است.

در این گفتگو آخوند پزمانفر عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع و عضو شورایعالی فضای مجازی به ارگانهای ذیربط سانسور و فیلترینگ توصیه می‌کند: ”باید در کشور قوانین کارآمدتری در خصوص فضای مجازی ایجاد شود تا حدود و مرزها را مشخص شود“.

عضو مجلس ارتجاع در ادامه به ”قوانین بازدارنده‌ای در فضای مجازی“ اشاره می‌کند که ”به آن کمتر توجه شده است“ ! و رژیم ”کنترلی بر اتفاقاتی که در آنجا می‌افتد ندارد“.

در این برنامه محمدعلی وکیلی نماینده دیگری از مجلس رژیم اعتراف می‌کند که اثر گذاری فضای مجازی آن‌چنان است که هیچ نهادی از رژیم نمی‌تواند کنترل کننده آن باشد. زیرا فضای مجازی را نمی‌توان با قانون کنترل کرد و ”نباید شمع به دست بگیریم و به‌دنبال نهادی پاسخگو در این عرصه باشیم“.

این نماینده مجلس رژیم به ناگزیر اعتراف می‌کند که همه مصیبتهایی که از طریق رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی بر سرنظام وارد می‌شود، این است که مردم در تقابل با نظام و سیاستهای سرکوب و سانسور آن هستند: ”اگر به جای یک شورای عالی فضای مجازی دهها شورا داشته باشیم و جلسه‌های زیادی برگزار کنند تا زمانی که فرهنگ عمومی در تقابل با سیاستهای شورا باشد نتیجه حاصل نمی‌شود“.

دلیل دیگر این نماینده رژیم در زمینه شکست آنها برای مقابله با فضای مجازی این‌طور بیان شده: ”ما در این عرصه حاکمیت نداریم. ما در فضای مجازی مهمان کشورهای خارجی هستیم و هر جرمی که در این فضا رخ دهد نمی‌توان با کسی برخورد کرد“..

سردرگمی شورایعالی مجازی رژیم در کنترل و فیلترینگ نیز یکی از دلایلی است که این نماینده مجلس رژیم برای شکست سیاستهای رژیم در عرصه فضای مجازی برمی‌شمارد: ”چون سیاست‌ها در شورای عالی شفاف نشده نمی‌توان در این خصوص کاری کرد“.

سوز و گداز و اعتراف به شکست در کنترل و سانسور فضای مجازی از زبان دیگر مهره‌های رژیم نیز بارها بیان شده است.

معاون دادستان کل کشور رژیم در گفتگو با روزنامه حکومتی حمایت 8بهمن 95 می‌گوید: ”وزارت ارتباطات توانایی اجرای دستور مسدودسازی کانال‌های ضدانقلاب و معاند را ندارد.»

روزنامه حمایت در این زمینه می‌نویسد: ”عبدالصمد خرم‌آبادی در گفتگو با «حمایت» با اشاره به یکی از کانال‌های ضدانقلاب و ضد نظام جمهوری اسلامی ایران که صرفاً به قصد نشر اکاذیب و تشویش اذهان و افکار عمومی طراحی و راه‌اندازی شده و مشحون از مطالب کذب وغیرقابل باور است می‌گوید، دستور فیلتر این کانال و کانال‌های مشابه آن، تاکنون چندین مرتبه از سوی دادستانی کل برای وزارت ارتباطات ارسال شده است ولی متأسفانه این وزارتخانه توانایی اجرای چنین دستوراتی را ندارد“..

یک مدرس وابسته به رژیم در دانشگاه ضدامام صادق نیز اعتراف می‌کند فیلترینگ و سانسور در فضای مجازی چاره‌ساز نیست: ”ساماندهی فضای مجازی با برخورد سلبی امکانپذیر نیست“. (خبرگزاری ایرنا 15 دی 95)

پیش از این نیز علی جنتی وزیرسابق ارشاد رژیم که خودش از متولیان اصلی سانسور فرهنگی در نظام آخوندی بود، به صراحت به شکست کنترل رژیم بر فضای مجازی اعتراف کرد و گفت ”فضای مجازی قابل کنترل نیست“.

ترس و وحشت واقعی سردمداران و مهره‌های رژیم از فضای مجازی به‌دلیل آگاهی بخشی نسبت به ماهیت رژیم و اقدامات ضد‌مردمی آن، توسط نیروی معاند و برانداز از یکطرف و از طرف دیگر به‌دلیل امکاناتی است که برای هماهنگ کردن اقدامات اعتراضی علیه رژیم فراهم می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b38f123-62b8-4357-8679-6e00f1765d6e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات