728 x 90

روابط ایران و کشورهای منطقه,

روحانی و دیوارکشی در مرز زابل!

-

 -
-
حسن روحانی امروز در کنایه به ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا (که قصد دیوارکشی بین آمریکا و مکزیک دارد) گفت: نمی‌توان بین ملتها دیوار کشید.

یک زندانی سیاسی شریف و آزاده به اسم ارژنگ داودی که تصادفا به زندان زابل تبعید شده! بلافاصله در نامه‌یی که شبکه‌های اجتماعی آن را منعکس کردند نوشت: دروغ و ریا تا به چند؟

آقای داودی در ادامه نامه‌اش، روی دیوار کشی‌های متعدد رژیم در مرز ایران و افغانستان دست گذاشته و از جمله به یک دیوار بتونی به طول تقریبی 200 کیلومتر و ارتفاع حداقل 4 متر (مجهز به دوربین) و یک دیوار خاکی تقریباً 150 کیلومتری در همان مرز اشاره کرده.

در ادامه آن نامه روشنگرانه می‌توان به دیوار کشی در مرز ایران و پاکستان هم اشاره کرد. روز 5دی 91 یعنی در زمان حاکمیت آخوند روحانی، تصمیم جایگزینی سیم‌خاردار مرزی با دیوار بین دو کشور، مورد توافق قرار گرفت.

”به گزارش سرویس بین‌الملل انتخاب به‌نقل از روزنامه پاکستانی نیشین، در حال حاضر در امتداد مرزهای دو کشور خط سیمهای خاردار وجود دارد. روز سه‌شنبه گذشته کشورها در ششمین نشست سه جانبه در امور مبارزه مواد مخدر نمایندگان پاکستان، ایران و افغانستان در تهران تصمیم گرفتند این سیم خاردار را با دیوار جایگزین کنند“.

دیوارهایی که روحانی نه تنها در زمان ریاستش، آنها را به ”پل “ ! (برای عبور) تبدیل نکرد بلکه دیوار سیم‌خاردار را هم با دیوار بتون مسلح جایگزین کرد، افزایش داد و ارتفاعش را هم بلندتر کرد تا هیچ جنبنده‌ای نتواند از آن عبور کند!

بعد هم فرماندهان مرزبانی‌اش، دیوارهای بتونی را بهتر از هر مانع دیگر اعلام کردند.

به نوشته خبرگزاری حکومتی ایسنا سرهنگ مهدی منصورزاده معاون مرزبانی رژیم در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به 272 کیلومتر مرز شمال سیستان و بلوچستان با افغانستان گفته است: 4نوع انسداد از جمله کانال، برجک، دیوار بتنی و خاکریز در این منطقه وجود دارد که بررسیها نشان داده دیوار کشی با وجود هزینه‌بر بودن و سختی کار بهترین نوع انسداد مرز در زابل است.

البته این تناقضات از این شیخک شیاد و نظام آخوندی چیز عجیب و جدیدی نیست. آنها در حالیکه قطورترین دیوارها را می‌کشند، اندر باب بد بودن دیوار کشی به دیگران درست می‌دهند. در حالی‌که پدرخوانده تروریسم هستند از موضع قربانی، خود را سردمدار مبارزه با تروریسم می‌خوانند و در حالیکه سرکوب عریان و پنهانشان شهره خاص و عام در منطقه و جهان است، ایران آخوند زده را آزادترین کشور جهان می‌دانند و...
به همین دلیل مواضع و حرفهای سردمداران این رژیم ضدمردمی، بیشتر مضحکه مردم است و مرغ پخته را به خنده می‌آورد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f797ad1-60cd-49c9-8256-299170b52ca7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات