728 x 90

تشدید سرکوب ,اعدام دسته جمعي,

بلوچستان - قتل‌عام اعضای خانواده فتحی‌خان شه بخش توسط نیروهای دولتی

-

قتل‌عام اعضای خانواده فتحی‌خان شه بخش توسط نیروهای دولتی
قتل‌عام اعضای خانواده فتحی‌خان شه بخش توسط نیروهای دولتی
بلوچستان - قتل‌عام اعضای خانواده فتحی‌خان شه بخش توسط نیروهای دولتی
یک سایت محلی روز پنجشنبه 20اسفند 94 نوشت: در ادامه گزارش قتل‌عامهای گسترده‌یی که در بلوچستان از سوی نیروهای دولتی صورت گرفته است و انتشار گزارش قتل‌عام مردان و زنان روستای کناردر در سال 1369 و قتل‌عام اعضای یک خانواده بلوچ از طایفه نارویی در بخش نصرت آباد شهرستان خاش و گزارش قتل‌عام اکثر مردان روستای قلعه بید (قلابید) از توابع شهرستان خاش، در ادامه می‌پردازیم به گزارش قتل‌عام اعضای یک خانواده دیگر از طایفه شه بخش (فتحی‌خان شه بخش) که تمام اعضای خانواده وی توسط نیروهای دولتی کشته شده‌اند.
فتحی‌خان شه بخش دارای 6 فرزند پسر می‌باشد که در مجموع 5تن از فرزندانش به قول یک تن از نوه‌ها و یکی از برادر زادگان وی توسط نیروهای دولتی به اتهامات واهی مواد مخدر کشته شده‌اند.
و آخرین بازمانده این خانواده نیز در حال حاضر در تعقیب و گریز نیروهای دولتی است. اعضای خانواده فتحی‌خان شه بخش که توسط نیروهای دولتی کشته شده‌اند به شرح زیر می‌باشد
1_ناصر شه بخش - ناصر شه بخش فرزند فتحی‌خان توسط نیروهای دولتی در بخش کورین خاش کشته شد.
2_ظاهر شه بخش - ظاهر شه بخش فرزند فتحی‌خان توسط نیروهای دولتی کشته شد.
3_نادر شه بخش - نادر شه بخش فرزند فتحی‌خان در کمین نیروهای دولتی کشته شد
4_صاحبداد شه بخش - صاحبداد شه بخش فرزند فتحی‌خان توسط نیروهای دولتی کشته شد.
5_مهراب شه بخش - مهراب شه بخش فرزند فتحی‌خان یک تن از متنفذین و سران طایفه شه بخش در روستای دومگ از نواحی زاهدان در مقابل درب منزلش در مقابل دیدگان اعضای خانواده‌اش توسط نیروهای دولتی تیرباران و بشهادت رسید.
6_رضا شه بخش رضا شه بخش فرزند صاحبداد و نوه فتحی‌خان توسط نیروهای دولتی کشته شد.
7_رحیم شه بخش فرزند محمدرضا برادرزاده فتحی‌خان می‌باشد.
قتل‌عام مردم بلوچ طی انگها و اتهامات واهی از سیاستهای فاشیستی نظام در بلوچستان در جهت نابودی مردم بلوچ می‌باشد و در طی سه دهه حکومت آخوندی هزاران تن از فرزندان بلوچ به اتهامات واهی تیرباران و اعدام گشته‌اند که بعضاً بسیاری از خانواده‌های بلوچ تمامی اعضای خانواده خویش را از دست داده‌اند.
که در این بین سن بسیاری از کشته شدگان بالای 60 و70سال و زیر 18سال بوده است.

یا اعضای خانواده علیم نارویی که در مجموع 7تن از فرزندان وی بودند به همراه دو تن از دامادهایش توسط نیروهای دولتی کشته شده‌اند.
قتل‌عام مردان روستای قلعه بید (قلابید) و قتل‌عام خانواده فتحی‌خان شه بخش از سلسله ادامه گزارشهای قتل‌عام نظام در بلوچستان است که نظام در خفا به این شیوه از قتل‌عام و پاکسازی منطقه‌یی دست می‌زده و از نگاه سازمانهای حقوق‌بشری و از نگاه سازمان ملل‌متحد و گزارشگران سازمانهای مربوطه مخفی و با اتهام مواد مخدر روی جنایت هایش سرپوش می‌گذاشته است.
اعضای خانواده و افرادی که در گزارش بالا و یا گزارشهای دیگر منتشر شده، نهادهای دولتی هرگز در این موارد اطلاع‌رسانی ننموده و این اعدامها در خفا و سانسور شدید خبری انجام گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10c5c71d-8e17-4b4e-b85f-35b1a2c88423"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات